کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مشارکت بیش از 77 هزار قمی در طرح بسیج ملی مقابله با ویروس کرونا

خبرگزاری تسنیم , 26 اسفند 1398 ساعت 23:28

فرماندار قم با بیان اینکه تاکنون ۷۷ هزار و ۵۴۰ نفر در سامانه خود اظهاری سلامت شهروندان ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: از ظرفیت تمامی پیام‌رسان‌ها برای همکاری شهروندان استفاده کرده‌ایم.


به گزارش قم نیوز مرتضی حیدری در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران  استان، با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: تاکنون 4 جلسه و 7 کمیته در این رابطه تشکیل‌شده است.

فرماندار قم کمیته مراقبت و پایش سلامت را مهم‌ترین کار این طرح عنوان و افزود: تلاش می‌کنیم تمامی شهروندان را در این سامانه عضو و بر اساس سؤال‌هایی که از آن‌ها پرسیده می‌شود وضعیت شهروندان را مشخص کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون 77 هزار و 540 نفر در سامانه خود اظهاری سلامت شهروندان ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: از ظرفیت تمامی پیام‌رسان‌ها برای همکاری شهروندان به‌کاربرده‌ایم، آخرین راهکار این بوده که با کمک بسیجیان  و مربیان بهداشت آموزش‌وپرورش با مردم تماس گرفته و اطلاعات را دریافت می‌کنند.

حیدری کمیته سالم‌سازی و مداخلات محیطی را دومین کمیته عنوان و ابراز کرد: تمام شهر را نمی‌توان ضدعفونی کرد اما نقاط حساس را شناسایی کرده‌ایم و با استفاده از ظرفیت ارتش، ضدعفونی معابر و اماکن عمومی در حال انجام است.

فرماندار قم با بیان اینکه ضدعفونی معابر و اماکن عمومی از سوی سپاه، ارتش، شهرداری قم، جهاد کشاورزی و روستاییان در حال انجام است، ادامه داد: مبادی ورودی شهرها هم توسط هلال‌احمر، ارتش و سپاه در حال کنترل است.

وی به بیان وظایف کمیته ارزیابی و نظارت اشاره و تصریح کرد: این کمیته در کشف احتکارها و اصلاح سیستم توزیع در حال فعالیت است، ماسک‌هایی که در سطح استان تولید می‌شود اولویت‌بندی شده‌اند تا با کمک دانشگاه علوم پزشکی به بیمارانی که ترخیص شده و در خانه از آن‌ها پرستاری می‌شود با نسخه پزشک، ماسک داده شود.

حیدری کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات را آخرین کمیته برشمرد و گفت: از ظرفیت فضای مجازی کمتر استفاده کرده‌ایم و وقت آن است که از ظرفیت این کمیته بیشتر استفاده کنیم.

فرماندار قم با بیان اینکه باید رفته‌رفته به سمت خریدوفروش اینترنتی برویم، افزود: به دلیل شیوع بیماری کرونا، مهمانسراها و هتل‌ها حق پذیرش ندارند و این رستوران‌ها و هتل‌ها حتماً باید بسته شوند.

وی عادی‌سازی زندگی را یکی از قیدهای کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات برشمرد و گفت: باید باور کنیم که با یک دشمنی در حال دست‌وپنجه نرم کردن هستیم، درعین‌حالی که به زندگی عادی خود ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 86875

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/86875/مشارکت-بیش-77-هزار-قمی-طرح-بسیج-ملی-مقابله-ویروس-کرونا

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir