کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هنوز تصمیمی برای فعال شدن روزبازارها در قم گرفته نشده است

خبرگزاری تسنیم , 7 خرداد 1399 ساعت 13:16

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: در صورت آماده نبودن زیرساخت‌ها، با توجه به پروتکل‌های مرکز بهداشت امکان فعالیت برای دست‌فروشان بازار روز وجود ندارد.


به گزارش قم نیوز محسن بهشتی امروز در جلسه ستاد پیشگیری و پاسخ به بحران استان قم در سالن کرامت استانداری، پیرامون بازگشایی روز بازارها و تشکیل آن با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار داشت: با بررسی پروتکل‌های مرکز بهداشت به این نتیجه رسیده‌ایم که این پروتکل‌ها و الزامات کار را برای بازار روزها سخت می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به مشکلات پیش روی دست‌فروشان بازار روزها گفت: بر اساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده این افراد 1200 نفر هستند که باید به‌نوعی ساماندهی شوند.

وی با تأکید بر لزوم تبدیل این وضعیت پیش‌آمده به فرصت ابراز کرد: این دست‌فروشان شامل 1200 خانوار می‌شوند که از این طریق روزی می‌خورند که باید ساماندهی شوند.

بهشتی با تأکید بر تثبیت فروشندگان بازار روزها و شناسنامه‌دار شدن آن‌ها گفت: در جلسه‌ای که با مسئولان و مدیران شهرداری داشتیم، مقرر شد شهرداری چند نقطه را مطالعه و زیرساخت‌هایی را برای فروشندگان بازار روزها آماده کند اما اگر این زیرساخت‌ها آماده نباشد با وضعیت موجودی که تا الآن فعالیت می‌کردند کار برایشان سخت خواهد شد.

وی افزود: در صورت آماده نبودن زیرساخت‌ها، با توجه به پروتکل‌های مرکز بهداشت امکان فعالیت برای دست‌فروشان بازار روز وجود ندارد چراکه هیچ زیرساختی برایشان فراهم نبوده و در این شرایط نمی‌توانند مسائل بهداشتی را کامل رعایت کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ادامه داد: این پروتکل باید از ستاد استانی مبارزه با کرونا به ستاد ملی برود که تصمیمی در خصوص آن گرفته شود.

بهشتی در پایان با تأکید بر لزوم تثبیت و شناسایی این افراد خاطرنشان کرد: بخشی از این افراد روزانه وارد قم می‌شوند و فعالیت اقتصادی خود را انجام می‌دهند و بعضی مغازه‌دارانی هستند که جنسشان را نمی‌توانند در مغازه‌های خود به فروش برسانند درنتیجه برای عرضه به بازار روزها می‌آورند.

انتهای پیام/111


کد مطلب: 88876

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/88876/هنوز-تصمیمی-فعال-شدن-روزبازارها-قم-گرفته-نشده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir