۰

راه هیچ روستای بالای ۲۰ خانواری در قم بدون آسفالت نیست

قم نیوز: مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم گفت: هیچ روستای بالای بیست خانوار جمعیتی در استان نداریم مگر اینکه مسیرهای دسترسی به آن‌ها آسفالت شده است .
راه هیچ روستای بالای ۲۰ خانواری در قم بدون آسفالت نیست
راه هیچ روستای بالای ۲۰ خانواری در قم بدون آسفالت نیست
به گزارش قم نیوز محمدحسن کلهری امروز در بازدید فرمانده انتظامی استان از مرکز مدیریت حمل‌ونقل راه‌های استان، با بیان اینکه در سطح استان قم افزون بر 1700 کیلومتر راه قرار دارد اظهار داشت: از این حجم راه‌ها قریب 30 درصد آن آزادراه و بزرگراه است.

کلهری با بیان اینکه بیشترین سرانه آزادراهی و بزرگراهی کشور در استان قم قرار دارد، ابراز کرد: توجه به بخش دیگری از آمارها در خصوص وضعیت راه‌ها و همچنین شبکه حمل‌ونقلی استان، می‌تواند ما را در اشراف بر جایگاه استان در این مورد یاری دهد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم خاطرنشان کرد: استان قم به لحاظ شاخص نفر، کیلومتر و مسافر جابجا شده با سامانه حمل‌ونقل عمومی در سطح راه‌های استان، در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه میزان بار حمل شده بر اساس تن-کیلومتر درمحورهای استان قم نیز دررتبه نخست کشور جای دارد، اضافه کرد: نگاه کارشناسانه به این آمارها و تعداد بالای ترددکنندگان راه‌های استان می‌تواند در درک این مهم که تخصیص اعتبارات جاده‌ای به استان، متناسب با نیازها نبوده را نشان دهد.

کلهری میزان ریالی قراردادهای عمران جاده‌ای استان قم طی سال جاری را افزون بر 1200 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: این در حالی است که اعتبار تخصیصی این اداره کل در سال 99 حدود200 میلیارد ریال است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم یادآور شد: با همه مشکلات در سایه همدلی‌ها و اقدامات همکاران که باید آنان را جهادگران نامید، هیچ روستای بالای بیست خانوار جمعیتی در استان نداریم مگر اینکه مسیرهای دسترسی به آن‌ها آسفالت شده است.

وی در خصوص افزایش 30 درصدی تلفات جاده‌ای طی هشت‌ماهه نخست سال جاری نیز عنوان کرد: نکته مهمی که می‌توان در این مورد بدان اشاره کرد کاهش 20 درصدی تصادفات طی همین مدت است .

کلهری کارشناسی و بررسی دقیق حوادث جاده‌ای را مهم ارزیابی و ابراز کرد: طی سه سال گذشته در استان قم ، از مجموع 95 مورد سهم تقصیر که در کارشناسی اولیه به این اداره کل تعلق‌گرفته بود تنها ده مورد توسط دستگاه قضایی تأیید و درست تشخیص داده شد.

وی تبعات اختصاص سهم تقصیر بی‌دلیل به دستگاه‌های اجرایی را لطمه به بیت‌المال دانست و تأکید کرد: هزینه‌های ارجاع پرونده جهت کارشناسی‌های مجدد، ضمن صرف وقت و اتلاف انرژی، سبب هدر رفت منابع اعتباری می‌گردد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم به وجود 28 دوربین فعال با قابلیت ثبت سرعت میانگین در سطح راه‌های استان اشاره و مطرح کرد: طی شش سال ( از 93 تا پایان 98 ) آمار تلفات جاده‌ای در سطح محورهای جاده‌ای استان قم 3.2 درصد کاهش داشته درحالی‌که طی همین مدت  شاهد چهار دهم درصد افزایش تلفات در سطح راه‌های کشور بوده‌ایم.

فرمانده پلیس‌راه استان قم نیز در این جلسه ضمن اهمیت اجرای طرح ادغام راهداری در اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌ها اظهار داشت: تشکیل ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سبب تعامل بهتر بین دونیروی عمده در امر تأمین ایمنی راه‌ها، یعنی پلیس‌راه و راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شده است.

سرهنگ مختار پناهی بیشترین تصادفات به وقوع پیوسته در سطح راه‌های استان را مربوط به راه‌های دوطرفه و فرعی دانست و افزود: به دلیل قدمت زیاد، آزادراه قم – تهران از استانداردهای لازم برخوردارنبوده و نیاز است با احداث پارکینگ و اجرای شانه سازی، نسبت به ارتقا ایمنی این آزادراه اقدام شود.

انتهای پیام / 106
يکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 93010
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *