کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تحصیل ۷۰ هزار دانشجو در قم امتیاز ویژه‌ای برای پیشرفت استان است

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 16 آذر 1399 ساعت 10:37

مدیرکل سیاسی استانداری قم گفت:تحصیل ۷۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های قم امتیازی برای سرعت یافتن پیشرفت استان در زمینه‌های مختلف به شمار می‌آید.


به گزارش قم نیوز مرتضی بابایی مدیرکل سیاسی استانداری و دبیرکمیسیون دانشجویی قم ضمن تبریک شانزدهم آذرماه روز دانشجو، گفت: دانشجویان پیشروان فکری و اندیشه‌ای جامعه می‌باشند و می‌بایست نقش و تأثیر خود در هدایت جامعه به سوی اهداف و مقاصد والا و ترسیم آینده استان و کشور را به خوبی ایفا کنند و حضوری فعالانه در عرصه‌های مختلف داشته باشند.

بابایی افزود: دانشجوی آگاه، الگوی تمام‌نما و چشم بینای یک ملت است که لازم است نسبت به حوادث و رویداد‌های جامعه خود حساس و مسئولیت‌پذیر باشد، مسلما پررنگ‌تر شدن نقش جوانان در عرصه‌های تصمیم‌گیری، آینده ایران اسلامی را تضمین خواهد کرد؛ رسالت دانشجو، فعالیت آگاهانه فرهنگی و سیاسی در کنار تحصیل علم است همان طور که نقش دانشجویان در همه مقاطع تاریخی کشور نقشی بی بدیل و ارزنده بوده است.

مدیرکل سیاسی استانداری و دبیرکمیسیون دانشجویی قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم افزایش رضایتمندی دانشجویان استان، تاکید کرد: از طریق ایجاد نشاط و بالندگی بیشتر در دانشگاه‌های قم و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی در توسعه پایدار استان برای تقویت رضایتمندی دانشجویان تلاش می‌کنیم.

بابایی گفت: تکریم دانشجویان، استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی در امور مربوط به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی با هدف افزایش نشاط در دانشگاه، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و آزاد فکری، همواره در جلسات کمیسیون دانشجویی استان مورد تاکید قرار گرفته و برای اجرای آن، برنامه‌های متنوع تدارک دیده شده است.

مدیرکل سیاسی استانداری و دبیرکمیسیون دانشجویی قم افزود: با تلاش‌های صورت گرفته مشکل خاص و جدی در عرصه‌های دانشجویی در قم وجود ندارد و یک محیط آرام و به دور از تنش با رویکرد علمی را در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان شاهد هستیم.

او ادامه داد: بدون شک دانشجویان، به ویژه دانشجویان عزیز در استان قم عامل موثر رشد و بالندگی خواهند بود و حضور و مشارکت پررنگ آنان در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، با روحیه حق طلبی، پرسشگری و دانش اندوزی می‌تواند آینده همراه با موفقیت کشور را تضمین کند.

دبیر کمیسیون دانشجویی استان قم گفت: بنابراین انتظار می‌رود دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته و فهیم جامعه همیشه با حضور در عرصه‌های مختلف تاثیرگذار باشند و آرمان‌خواهی و روحیه نقادی که در محتوا و ماهیت روز دانشجو نمایان است، همچنان مورد اهتمام دانشجویان باشد.

بابایی با اشاره به این که گرامیداشت روز دانشجو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، بیان کرد: در واقع، روز دانشجو، روز استقلال طلبی، آزادی‌خواهی و ایستادگی دانشجویان در برابر استبداد، استعمار و استکبار است.

او با اشاره به کلام امام خمینی (ره) که فرمودند:«دانشگاه مبدأ همه تمام تحولات است» افزود: نباید از کنار این باور به سادگی گذشت چراکه این سخن بیانگر قدرت و توان عظیم دانشگاه در کشور است.

بابایی همچنین گفت: جامه عمل پوشاندن به توصیه رهبر معظم انقلاب نیز باید همواره مورد توجه دانشجویان باشد که عنوان داشتند:«به نظر من دانشجوی موفق کسی است که خوب درس بخواند؛ خوب تهذیب اخلاق کند و خوب به ورزش بپردازد و سیاسی باشد و قدرت تحلیل سیاسی پیدا کند تا گروه‌‏های بیرون دانشگاه نتوانند بر اوضاع دانشگاه مسلط شوند.»

او افزود: در دانشگاه‌های استان بیش از ۲۰۰ تشکل فرهنگی، علمی و پژوهشی داریم و ۱۶۰ نشریه علمی و فرهنگی در دانشگاه‌های قم چاپ می‌شود؛ تدوین سالانه حدود سه هزار و ۵۰۰ پایان نامه در دانشگاه‌های استان که تاثیر زیادی در کاربردی شدن موضوعات تحقیقات و همچنین تعامل سازنده بین دانشگاه و صنعت دارد از دیگر ظرفیت‌های استان قم در این بخش است.

مدیرکل سیاسی استانداری و دبیرکمیسیون دانشجویی قم در ادامه به جایگاه قم در عرصه علم و فناوری اشاره و تاکید کرد: در حال حاضر ۳۱ دانشگاه و مرکز آموزش عالی در استان قم داریم و بیش از ۷۰ هزار دانشجو در این دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند، ۵۵ درصد از دانشجویان استان پسر و ۴۵ درصد دختر هستند، همچنین ۶۰ درصد ایشان بومی و ۴۰ درصد غیربومی اند.

دانشجویان در مبارزه‌های پیش از انقلاب نقش فعالی داشته‌اند؛ آنان با فریاد‌های عدالت‌خواهانه و فعالیت‌های مستمر خود، مخالفت آشکاری با سیاست‌های رژیم پهلوی داشتند. در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ خورشیدی در پی یورش نیرو‌های نظامی به دانشگاه تهران چند تَن از آن‌ها به شهادت رسیدند و این روز به عنوان روز دانشجو نامگذاری شد.

انتهای پیام / 106


کد مطلب: 93126

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/93126/تحصیل-۷۰-هزار-دانشجو-قم-امتیاز-ویژه-ای-پیشرفت-استان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir