قم نيوز : مدیرکل سیاسی استانداری قم گفت:تحصیل ۷۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های قم امتیازی برای سرعت یافتن پیشرفت استان در زمینه‌های مختلف به شمار می‌آید.
تحصیل ۷۰ هزار دانشجو در قم امتیاز ویژه‌ای برای پیشرفت استان است
تحصیل ۷۰ هزار دانشجو در قم امتیاز ویژه‌ای برای پیشرفت استان است
به گزارش قم نیوز مرتضی بابایی مدیرکل سیاسی استانداری و دبیرکمیسیون دانشجویی قم ضمن تبریک شانزدهم آذرماه روز دانشجو، گفت: دانشجویان پیشروان فکری و اندیشه‌ای جامعه می‌باشند و می‌بایست نقش و تأثیر خود در هدایت جامعه به سوی اهداف و مقاصد والا و ترسیم آینده استان و کشور را به خوبی ایفا کنند و حضوری فعالانه در عرصه‌های مختلف داشته باشند.

بابایی افزود: دانشجوی آگاه، الگوی تمام‌نما و چشم بینای یک ملت است که لازم است نسبت به حوادث و رویداد‌های جامعه خود حساس و مسئولیت‌پذیر باشد، مسلما پررنگ‌تر شدن نقش جوانان در عرصه‌های تصمیم‌گیری، آینده ایران اسلامی را تضمین خواهد کرد؛ رسالت دانشجو، فعالیت آگاهانه فرهنگی و سیاسی در کنار تحصیل علم است همان طور که نقش دانشجویان در همه مقاطع تاریخی کشور نقشی بی بدیل و ارزنده بوده است.

مدیرکل سیاسی استانداری و دبیرکمیسیون دانشجویی قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم افزایش رضایتمندی دانشجویان استان، تاکید کرد: از طریق ایجاد نشاط و بالندگی بیشتر در دانشگاه‌های قم و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی در توسعه پایدار استان برای تقویت رضایتمندی دانشجویان تلاش می‌کنیم.

بابایی گفت: تکریم دانشجویان، استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی در امور مربوط به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی با هدف افزایش نشاط در دانشگاه، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و آزاد فکری، همواره در جلسات کمیسیون دانشجویی استان مورد تاکید قرار گرفته و برای اجرای آن، برنامه‌های متنوع تدارک دیده شده است.

مدیرکل سیاسی استانداری و دبیرکمیسیون دانشجویی قم افزود: با تلاش‌های صورت گرفته مشکل خاص و جدی در عرصه‌های دانشجویی در قم وجود ندارد و یک محیط آرام و به دور از تنش با رویکرد علمی را در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان شاهد هستیم.

او ادامه داد: بدون شک دانشجویان، به ویژه دانشجویان عزیز در استان قم عامل موثر رشد و بالندگی خواهند بود و حضور و مشارکت پررنگ آنان در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، با روحیه حق طلبی، پرسشگری و دانش اندوزی می‌تواند آینده همراه با موفقیت کشور را تضمین کند.

دبیر کمیسیون دانشجویی استان قم گفت: بنابراین انتظار می‌رود دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته و فهیم جامعه همیشه با حضور در عرصه‌های مختلف تاثیرگذار باشند و آرمان‌خواهی و روحیه نقادی که در محتوا و ماهیت روز دانشجو نمایان است، همچنان مورد اهتمام دانشجویان باشد.

بابایی با اشاره به این که گرامیداشت روز دانشجو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، بیان کرد: در واقع، روز دانشجو، روز استقلال طلبی، آزادی‌خواهی و ایستادگی دانشجویان در برابر استبداد، استعمار و استکبار است.

او با اشاره به کلام امام خمینی (ره) که فرمودند:«دانشگاه مبدأ همه تمام تحولات است» افزود: نباید از کنار این باور به سادگی گذشت چراکه این سخن بیانگر قدرت و توان عظیم دانشگاه در کشور است.

بابایی همچنین گفت: جامه عمل پوشاندن به توصیه رهبر معظم انقلاب نیز باید همواره مورد توجه دانشجویان باشد که عنوان داشتند:«به نظر من دانشجوی موفق کسی است که خوب درس بخواند؛ خوب تهذیب اخلاق کند و خوب به ورزش بپردازد و سیاسی باشد و قدرت تحلیل سیاسی پیدا کند تا گروه‌‏های بیرون دانشگاه نتوانند بر اوضاع دانشگاه مسلط شوند.»

او افزود: در دانشگاه‌های استان بیش از ۲۰۰ تشکل فرهنگی، علمی و پژوهشی داریم و ۱۶۰ نشریه علمی و فرهنگی در دانشگاه‌های قم چاپ می‌شود؛ تدوین سالانه حدود سه هزار و ۵۰۰ پایان نامه در دانشگاه‌های استان که تاثیر زیادی در کاربردی شدن موضوعات تحقیقات و همچنین تعامل سازنده بین دانشگاه و صنعت دارد از دیگر ظرفیت‌های استان قم در این بخش است.

مدیرکل سیاسی استانداری و دبیرکمیسیون دانشجویی قم در ادامه به جایگاه قم در عرصه علم و فناوری اشاره و تاکید کرد: در حال حاضر ۳۱ دانشگاه و مرکز آموزش عالی در استان قم داریم و بیش از ۷۰ هزار دانشجو در این دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند، ۵۵ درصد از دانشجویان استان پسر و ۴۵ درصد دختر هستند، همچنین ۶۰ درصد ایشان بومی و ۴۰ درصد غیربومی اند.

دانشجویان در مبارزه‌های پیش از انقلاب نقش فعالی داشته‌اند؛ آنان با فریاد‌های عدالت‌خواهانه و فعالیت‌های مستمر خود، مخالفت آشکاری با سیاست‌های رژیم پهلوی داشتند. در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ خورشیدی در پی یورش نیرو‌های نظامی به دانشگاه تهران چند تَن از آن‌ها به شهادت رسیدند و این روز به عنوان روز دانشجو نامگذاری شد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcai6no.49neu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما