کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیروان ادیان الهی باید قدردان شهید سلیمانی‌ها باشند

خبرگزاری فارس , 23 آذر 1399 ساعت 15:31

کارشناس مذهبی رسانه ملی دفاع از حرم را دفاع از یاد خدا دانست و اظهار کرد: خداوند در آیه 251 سوره بقره می‌فرماید اگر دفاع برخی افراد نبود فساد زمین را فرا می‎گرفت از این آیه می‌توان نتیجه گرفت که پیروان ادیان الهی باید قدردان امثال شهیدان قاسم سلیمانی و مهدی ایمانی باشند.


به گزارش قم نیوز مراسم بزرگداشت مهدی ایمانی شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) و خادم حرم بانوی کرامت در سالروز شهادت این شهید بزرگوار در مسجد مقدس جمکران برگزار و از طریق شبکه افق پخش شد.

حجت الاسلام ناصر رفیعی طی سخنانی در این مراسم ابراز کرد: دفاع یک امر مقدس و فعل الهی است و خداوند در آیه ۳۸ سوره حج خود را مدافع مؤمنان معرفی می‎کند و می‌فرماید «إِنَّ اللَّهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا؛ قطعاً خداوند از کسانى که ایمان آورده‌اند دفاع مى‌کند» و در آیه ۴۷ سوره روم یاری مؤمنان را حقی بر عهده خود می‌داند.

وی با بیان اینکه یک دفاع هم وظیفه مردمی است، افزود: خداوند در سوره حج آیه ۴۰ می‌فرماید اگر دفاع برخی نباشد صومعه، کلیسا، کنیسه و مسجدی باقی نخواهد ماند زیرا وجه مشترک همه این مکان‌ها ترویج خداپرستی است.

استاد حوزه و دانشگاه با تصریح بر اینکه امروز باید مسیحیان سوریه هم قدردان امثال شهید ایمانی باشند، گفت: قرآن می‌گوید اگر مدافعان نباشند یاد خدا از بین می‌رود و فرقی ندارد که یاد خدا در مسجد، کلیسا و یا هر جای دیگر باشد.

وی دفاع از حرم را دفاع از یاد خدا دانست و اظهار کرد: خداوند در آیه ۲۵۱ سوره بقره هم می‌فرماید اگر دفاع برخی افراد نبود فساد زمین را فرا می‎گرفت.

 رفیعی با اشاره به انواع مختلف دفاع گفت: دفاع می‎تواند با زبان مانند دفاع دعبل خزایی از امام رضا(ع)، با قلم مانند فتوای مراجعی مثل امام خمینی(ره) در امور مختلف و یا نوشتن کتاب، با مال مانند دفاع حضرت خدیجه(س) از پیامبر(ص) و یا هر چیز دیگری باشد اما بالاترین نوع دفاع، دفاع با جان است.

وی با بیان این که شهید همه وجودش را در راه دفاع خرج می‌کند و به همین خاطر هیچ اجری بالاتر از اجر شهادت نیست، افزود: همانطور که شهید همه چیزش را برای خدا داده است خدا هم همه چیز به او می‌دهد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 93288

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/93288/پیروان-ادیان-الهی-باید-قدردان-شهید-سلیمانی-ها-باشند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir