يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : 93288

پیروان ادیان الهی باید قدردان شهید سلیمانی‌ها باشند

قم نيوز : کارشناس مذهبی رسانه ملی دفاع از حرم را دفاع از یاد خدا دانست و اظهار کرد: خداوند در آیه 251 سوره بقره می‌فرماید اگر دفاع برخی افراد نبود فساد زمین را فرا می‎گرفت از این آیه می‌توان نتیجه گرفت که پیروان ادیان الهی باید قدردان امثال شهیدان قاسم سلیمانی و مهدی ایمانی باشند.
پیروان ادیان الهی باید قدردان شهید سلیمانی‌ها باشند
پیروان ادیان الهی باید قدردان شهید سلیمانی‌ها باشند
به گزارش قم نیوز مراسم بزرگداشت مهدی ایمانی شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) و خادم حرم بانوی کرامت در سالروز شهادت این شهید بزرگوار در مسجد مقدس جمکران برگزار و از طریق شبکه افق پخش شد.

حجت الاسلام ناصر رفیعی طی سخنانی در این مراسم ابراز کرد: دفاع یک امر مقدس و فعل الهی است و خداوند در آیه ۳۸ سوره حج خود را مدافع مؤمنان معرفی می‎کند و می‌فرماید «إِنَّ اللَّهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا؛ قطعاً خداوند از کسانى که ایمان آورده‌اند دفاع مى‌کند» و در آیه ۴۷ سوره روم یاری مؤمنان را حقی بر عهده خود می‌داند.

وی با بیان اینکه یک دفاع هم وظیفه مردمی است، افزود: خداوند در سوره حج آیه ۴۰ می‌فرماید اگر دفاع برخی نباشد صومعه، کلیسا، کنیسه و مسجدی باقی نخواهد ماند زیرا وجه مشترک همه این مکان‌ها ترویج خداپرستی است.

استاد حوزه و دانشگاه با تصریح بر اینکه امروز باید مسیحیان سوریه هم قدردان امثال شهید ایمانی باشند، گفت: قرآن می‌گوید اگر مدافعان نباشند یاد خدا از بین می‌رود و فرقی ندارد که یاد خدا در مسجد، کلیسا و یا هر جای دیگر باشد.

وی دفاع از حرم را دفاع از یاد خدا دانست و اظهار کرد: خداوند در آیه ۲۵۱ سوره بقره هم می‌فرماید اگر دفاع برخی افراد نبود فساد زمین را فرا می‎گرفت.

 رفیعی با اشاره به انواع مختلف دفاع گفت: دفاع می‎تواند با زبان مانند دفاع دعبل خزایی از امام رضا(ع)، با قلم مانند فتوای مراجعی مثل امام خمینی(ره) در امور مختلف و یا نوشتن کتاب، با مال مانند دفاع حضرت خدیجه(س) از پیامبر(ص) و یا هر چیز دیگری باشد اما بالاترین نوع دفاع، دفاع با جان است.

وی با بیان این که شهید همه وجودش را در راه دفاع خرج می‌کند و به همین خاطر هیچ اجری بالاتر از اجر شهادت نیست، افزود: همانطور که شهید همه چیزش را برای خدا داده است خدا هم همه چیز به او می‌دهد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjo8eh.uqetozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما