کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سند فرهنگی اجتماعی قم در راستای دغدغه های رهبری پیگیری می شود

خبرگزاری فارس , 29 آذر 1399 ساعت 14:46

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم از پیگیری سند فرهنگی اجتماعی قم با 5 برنامه عملیاتی در راستای فرامین مقام معظم رهبری خبر داد.


به گزارش قم نیوز بیژن سلیمان‌پور امروز پس از نشست کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استانداری در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به ضرورت هم افزایی بین دستگاه های مختلف استان برای پیشگیری و مقابله با بیماری های خاص اظهر کرد: استان قم در حال حاضر و در این موضوع از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

وی سپس به موضوع آبیاری برخی مزارع با فاضلاب توجه داد و تصریح کرد: این موضوع در نشست امروز کارگروه مورد توجه قرار گرفت و مقرّر شد در کارگروهی و در یک بازه زمانی مشخص به نتیجه نهایی که همان عدم آبیاری مزارع با فاضلاب است برسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم اضافه کرد: هر یک از دستگاه های مسؤول در این موضوع باید به تکالیف قانونی خود عمل کنند و البته رسانه های مختلف هم باید پیگیری های لازم را برای تحقق این امر داشته باشند.

وی در ادامه به موضوع سند فرهنگی اجتماعی قم اشاره کرد و بیان داشت: از سال گذشته و در راستای فرامین مقام معظم رهبری پیرامون وضعیت فرهنگی قم، سندی توسط فرهیختگان و نخبگان حوزوی و دانشگاهی با 5 برنامه عملیاتی تدوین شد و به تصویب رسید که این سند در حال پیگیری است.

سلیمان پور با بیان این که تکالیف هر یک از دستگاه ها در این سند استخراج و به تفکیک ابلاغ شده است افزود: ما در شش ماهه دوم سال جاری در حال جمع بندی گزارش عملکردها در این موضوع هستیم، ضمن آن که این سند تا سال آینده دنبال می شود و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور هم توجه ویژه ای به این سند داشته و برای سال 1400، حدود 40 میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم هدف عمده از اجرای این سند را نگاه علم
ی و برنامه ای به حوزه آسیب های اجتماعی با هدف کاهش این آسیب ها به صورت مرحله به مرحله دانست و گفت: نقاط قوت و ضعف دستیابی به اهداف این سند در نشست های کارگروه تخصصی پیگیری و دنبال می شود.

انتهای پیام/ 106


کد مطلب: 93438

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/93438/سند-فرهنگی-اجتماعی-قم-راستای-دغدغه-های-رهبری-پیگیری-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir