قم نيوز : معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم از پیگیری سند فرهنگی اجتماعی قم با 5 برنامه عملیاتی در راستای فرامین مقام معظم رهبری خبر داد.
سند فرهنگی اجتماعی قم در راستای دغدغه های رهبری پیگیری می شود
سند فرهنگی اجتماعی قم در راستای دغدغه های رهبری پیگیری می شود
به گزارش قم نیوز بیژن سلیمان‌پور امروز پس از نشست کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استانداری در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به ضرورت هم افزایی بین دستگاه های مختلف استان برای پیشگیری و مقابله با بیماری های خاص اظهر کرد: استان قم در حال حاضر و در این موضوع از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

وی سپس به موضوع آبیاری برخی مزارع با فاضلاب توجه داد و تصریح کرد: این موضوع در نشست امروز کارگروه مورد توجه قرار گرفت و مقرّر شد در کارگروهی و در یک بازه زمانی مشخص به نتیجه نهایی که همان عدم آبیاری مزارع با فاضلاب است برسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم اضافه کرد: هر یک از دستگاه های مسؤول در این موضوع باید به تکالیف قانونی خود عمل کنند و البته رسانه های مختلف هم باید پیگیری های لازم را برای تحقق این امر داشته باشند.

وی در ادامه به موضوع سند فرهنگی اجتماعی قم اشاره کرد و بیان داشت: از سال گذشته و در راستای فرامین مقام معظم رهبری پیرامون وضعیت فرهنگی قم، سندی توسط فرهیختگان و نخبگان حوزوی و دانشگاهی با 5 برنامه عملیاتی تدوین شد و به تصویب رسید که این سند در حال پیگیری است.

سلیمان پور با بیان این که تکالیف هر یک از دستگاه ها در این سند استخراج و به تفکیک ابلاغ شده است افزود: ما در شش ماهه دوم سال جاری در حال جمع بندی گزارش عملکردها در این موضوع هستیم، ضمن آن که این سند تا سال آینده دنبال می شود و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور هم توجه ویژه ای به این سند داشته و برای سال 1400، حدود 40 میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم هدف عمده از اجرای این سند را نگاه علم
ی و برنامه ای به حوزه آسیب های اجتماعی با هدف کاهش این آسیب ها به صورت مرحله به مرحله دانست و گفت: نقاط قوت و ضعف دستیابی به اهداف این سند در نشست های کارگروه تخصصی پیگیری و دنبال می شود.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcg7t9y.ak9ww4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما