کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بودجه 3700 میلیارد تومانی شهرداری قم تحویل شورای شهر شد‌

خبرگزاری تسنیم , 20 بهمن 1399 ساعت 23:21

در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم بودجه بیش از ۳۷۰۰ میلیارد تومانی شهرداری تقدیم این شورا شد.


به گزارش قم نیوز سید مرتضی سقائیان نژاد در جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم، اظهار داشت: امیدواریم این بودجه برکت خوبی داشته باشد و بتوانیم پروژه‌های نیمه‌کاره را به اتمام برسانیم.

شهردار قم افزود: سناریوهای مختلفی در ارتباط با تهیه بودجه 1400 در نظر گرفته‌شده است که دو مورد از این سناریوها به رقم 12 میلیارد تومان و 5 هزار میلیارد تومان می‌رسید.

وی با تقدیم بودجه 1400 به شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: این بودجه در نهایت بر اساس میانگین رشد 5 ساله بودجه‌های سنواتی و عملکرد شهرداری قم در سال 1399 است.

سقائیان نژاد عنوان کرد: امروز بودجه 1400 معادل 3 هزار و 432 میلیارد تومان برای بررسی نهایی تقدیم شورای اسلامی شهر می‌شود.

وی تصریح کرد: لایحه بودجه سال 1400 شهرداری قم با 19 درصد افزایش نسبت به بودجه اصلاح‌شده سال جاری همراه است

شهردار قم ابراز کرد: بودجه سازمان‌های تابعه شهرداری قم از جمله سازمان پارک‌ها و فضای سبز، سازمان مدیریت پسماند و سازمان آرامستان‌ها، مبلغ 654 میلیارد تومان است که اگر مشترکات را کم کنیم، جمع بودجه شهرداری قم در سال آینده به عدد 3 هزار و 708 میلیارد تومان می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: در این بودجه 28 درصد از لایحه بودجه جاری و 72 درصد به پروژه‌های عمرانی اختصاص دارد.

  بررسی همه‌جانبه و دقیق بودجه مدیریت شهری از رسالت‌های مهم شورای اسلامی شهر است  

رئیس شورای اسلامی شهر قم  نیز در این جلسه با بیان اینکه شورای شهر بررسی و تصویب به‌موقع بودجه 1400 را در دستور کار خود قرار داده است اظهار داشت: بررسی همه‌جانبه و دقیق بودجه مدیریت شهری از رسالت‌های مهم شورای اسلامی شهر است و دراین‌باره تلاش مضاعفی داریم.

عبدالله جلالی با بیان اینکه لایحه بودجه سنواتی شهرداری دارای اهمیت زیادی است چراکه به سرنوشت یک سال شهر مربوط می‌شود و باید در فرصتی مقتضی آن را بررسی کرد افزود: نشست‌های متعددی در کمیسیون‌های مختلف به‌ویژه کمیسیون تلفیق درباره این اصلاحیه و متمم بودجه برگزارشده است و ما تقدیم بودجه 1400 را با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی به فال نیک می‌گیریم.

وی خاطرنشان کرد: رسیدگی و بررسی لایحه بودجه سنواتی نیاز به زمان کافی دارد و باید به‌صورت همه‌جانبه و کارشناسی دیده شود، چراکه سرنوشت یک سال شهر به آن وابسته است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: از هفته گذشته کمسیون‌های تخصصی کار خود را آغاز کرده‌اند و جزئیات این لایحه بررسی می‌شود تا تکلیف یک‌ساله فعالیت شهرداری به‌موقع مشخص شود.

به گفته جلالی امیدواریم بودجه سال 1400 شهرداری قم در ارتباط با مدیریت شهری بتواند نیازهای شهر و شهروندان را درنظر گرفته و موجبات رضایت شهروندان را نیز فراهم کند.

وی در مورد اصلاحیه و متمم بودجه سال 99 شهرداری نیز افزود:جلسات متعددی در این ایام برگزار شد و در تمام جلسات نیز نمایندگان شهرداری حضور داشتند و در حقیقت ارقام نهایی با هماهنگی میان شورا و شهرداری ایجادشده که لایحه به رأی گذاشته شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم بیان کرد:این بودجه به 2 هزار و 873 میلیارد تومان وصولی به تصویب شد، همچنین لایحه اخذ مجوز تنفیذ اختیار انجام پیمان‌های نگهداری فضای سبز برای اسفند 1399 تا اسفند 1401 به میزان 10 میلیارد و 100 میلیون تومان به تصویب اعضای شورای اسلامی در آمد.

جلالی با گرامیداشت دهه فجر نیز بیان کرد: 19 بهمن مصادف با بزرگداشت نیروی هوایی و یادآور حماسه بزرگ در سال 57 است که آن را گرامی می‌داریم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 94639

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/94639/بودجه-3700-میلیارد-تومانی-شهرداری-قم-تحویل-شورای-شهر-شد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir