کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رهبر شیعیان بحرین:

ایستادگی ملت بحرین تا پیروزی نهایی ادامه دارد

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 26 بهمن 1399 ساعت 9:12

شیخ عیسی قاسم گفت:ملت مقاوم بحرین همچنان با گذشت یک دهه از انتفاضه تا پیروزی نهایی در صحنه حضور دارند.


به گزارش قم نیوز آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین دیشب و در مراسم دهمین سالگرد انقلاب بحرین که در سالن جلسات مجتمع امام صادق(ع) قم برگزار شد با بیان این که انقلاب بحرین برای رسیدن به وطنی عاری از بی عدالتی و دست درازی به ثروت‌های عمومی و حکم رانی ظالمانه شکل گرفت، تاکید کرد: ملت مقاوم و صبور بحرین همچنان با گذشت یک دهه از این انتفاضه، استوار و با عزمی راسخ تا رسیدن به خواسته‌های تغییر طلبانه و اصلاح ریشه‌ای و جدی پافشاری می کنند و تا پیروزی نهایی و رسیدن به حق خود و دور کردن میهنشان از رنج و محنت اعتراض در این صحنه حضور دارند.

او افزود: هرگز تفرقه، کشتار، ویرانی، خراب کاری، آشوب و جایگزینی ظالمی با ظالم دیگر یا مظلومی با مظلوم دیگر انگیزه‌ی این جنبش نبوده و نخواهد بود.

شیخ عیسی قاسم ادامه داد: از دیگر خواسته‌های به حق مردم بحرین در این انتفاضه این است که درگیری میان سنی و شیعه یا عرب با غیر عرب تمام شود و به جای آن، برادری و انسانیت، امنیت و قدرت، عزت و زندگی با کرامت جایگزین شود.

عمل مجرمانه رژیم حاکم بحرین در عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها
شیخ عیسی قاسم گفت: هنوز اتفاق جدیدی در مقابل خواسته‌های ملت بحرین رخ نداده و موضع رسمی و سخت گیرانه دستگاه حاکم که با هرگونه اصلاحی مخالف است و روز به روز هم بر فشار و خشونت و سرکوب آن افزوده می‌شود تغییری نکرده است.

او  افزود: علاوه بر افزایش سخت گیری‌ها و سرکوب متعرضان، شاهد آن هستیم که دستگاه حاکم در بحرین مرتکب عمل مجرمانه و گستاخانه در معاهده عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شده است.
رهبر شیعیان بحرین افزود: این معاهده در اصل تقویت رژیم صهیونیستی و پیمان بستن با دشمن امت است که بدون شک این اقدام شکاف میان نظام و امت بحرین را بیشتر کرد.

شکست سیاست‌های احمقانه ترامپ نتیجه مقاومت و اتحاد ایرانی‌ها
آیت الله شیخ عیسی قاسم در بخش دیگری از سخنرانی خود در این مراسم، به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران و بدعهدی آمریکایی‌ها در برجام اشاره کرد و گفت: سیاست احمقانه ترامپ در نقض برجام و تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، نه تنها این کشور را به زانو درنیاورد بلکه با ایستادگی و اتحاد ملت ایران، این تحریم‌ها شکست خورد.

او  تصریح کرد: البته احتمال دارد آمریکا در سایه سیاست‌های بایدن به برجام بازگردد که این احتمال را خوی متکبرانه آمریکایی‌ها، پایبند نبودنشان به عهد و پیمان هایشان و موضع گیری رژیم صهیونیستی تهدید می کند.

تغییر رویه آمریکا فرصتی است برای بازسازی منطقه
رهبر شیعیان بحرین گفت: اگر زمانی آمریکا جنگ علیه مردم مظلوم یمن را متوقف کند، همه مرز‌ها در منطقه در امنیت و آرامش قرار گیرند و صلح حقیقی حاکم شود و یمن از محاصره و تحریم بیرون بیاید این پیروزی تمام منطقه و پیروزی جهان عرب و امت اسلام به شمار خواهد رفت.

او  افزود: با این اقدام فرصتی پدید می‌آید برای ساخت ویرانی‌ها و پیشرفت و جبران عقب ماندگی‌های زیادی که جنگ‌ها و آشوب‌ها و دشمنی‌ها پدید آورده است.

آیت الله شیخ عیسی قاسم در بخش پایانی سخنرانی خود گفت: آن‌هایی که در منطقه، راه دخالت‌های نظامی قدرت‌های بیگانه در منطقه را باز می کنند و به آمریکا رشوه می‌دهند و می گویند یا باید یمن شکست بخورد و جمهوری اسلامی خوار و ذلیل شود یا این که در جهنم بسوزیم و همه از بین برویم! بسیار نادان و به دور از احساسات اسلامی - انسانی هستند.

او افزود: چه باشکوه و چه سودمند و امنیت بخش است اقدام دولت‌هایی در منطقه که پیشگام پیمان امت‌های اسلامی می‌شوند و حرکت تمدن بشری در مسیر اسلام را رهبری می کنند تا هم خود و هم دیگر امت‌های مسلمان منفعت ببرند.

انتهای پیام/ 106


کد مطلب: 94730

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/94730/ایستادگی-ملت-بحرین-پیروزی-نهایی-ادامه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir