کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاکید اسلام بر بهره‌گیری از تفریحات سالمِ بدون گناه

خبرگزاری مهر , 23 اسفند 1399 ساعت 9:26

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت: دین اسلام دین بسیار کاملی می‌باشد که به تمام ابعاد زندگی توجه لازم را داشته و ما باید به ابعاد مختلف آن نیز توجه کنیم.


به گزارش قم نیوز سیدمحمدتقی حسینی با بیان اینکه در دین مبین اسلام بر استفاده صحیح از فرصت‌ها و زمان تأکید فراوان شده است و در روایتی آمده که از دست دادن فرصت‌ها باعث غصه و نگرانی می‌شود، گفت: پس همه انسان‌ها باید با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده و هدفمند از فرصت‌های خود نهایت استفاده را نمایند.

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به روایت نورانی از امام موسی کاظم (ع) که می‌فرمایند: «سعی کنید زمان خود را به چهار قسمت مناجات با خدای متعال و انجام عبادات در شبانه‌روز، امرار معاش و کسب روزی حلال برای خود و خانواده، معاشرت با خانواده و دوستان و زمانی را برای تفریحات سالم خود اختصاص دهید»، افزود: هیچ برنامه و چشم‌اندازی بدون سعی و تلاش به نتیجه مطلوب نخواهد رسید و انسان در سایه برنامه‌ریزی صحیح به اهداف خود دست پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه منظور از ساعت در این روایت و منابع دینی مطلق زمان می‌باشد نه ساعت اصطلاحی و مراد از مناجات اعم از واجبات و مستحبات می‌باشد، ادامه داد: کسب و روزی حلال برای گذران زندگی خود و خانواده مورد تأکید دین مبین اسلام است و اسلام با بیکاری و تنبلی مخالف بوده و از کَلّ بر جامعه بودن نهی فراوان شده است.

سید محمدتقی حسینی با بیان اینکه در دین مبین اسلام به صله رحم، معاشرت با فامیل و دوستان سفارش فراوان شده است، گفت: انتخاب دوستانی که عیوب شما را به شما گوشزد می‌کنند و در غیاب شما از شما حمایت می‌کنند بسیار مهم خواهد بود.

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به اینکه بهره‌گیری از تفریحات سالم بدون گناه، مورد تأکید اسلام می‌باشد، گفت: دین اسلام بسیار دین کاملی می‌باشد که به تمام ابعاد زندگی توجه لازم داشته است و ما باید به ابعاد مختلف آن توجه نموده و یک جانبه به آن نگاه نکنیم و آنچه مهم است این است که هدف آخرت بوده و دنیا شبیه پلی می‌باشد که ما باید با استفاده از آن به هدف نهایی که همان جهان آخرت است برسیم.

انتهای پیام / 106


کد مطلب: 95293

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/95293/تاکید-اسلام-بهره-گیری-تفریحات-سالم-بدون-گناه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir