کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار دادستانی قم درباره نفوذ به پیام‌رسان‌ها

قم نیوز , 19 ارديبهشت 1400 ساعت 13:18

معاون دادستان قم نسبت به کلاهبرداری میلیونی از طریق هک شبکه های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها هشدار داد.


به گزارش قم نیوز معاون دادستان قم از شکایات مردمی در خصوص کلاهبرداری از طریق هک شبکه های اجتماعی کاربران خبر داد و اظهار داشت: متهمان با هک تلگرام یا سایر پیام رسانها، به اطلاعات شخصی افراد نفوذ کرده و با برقراری ارتباط با دوستان آنها، درخواست مبلغی پول به عنوان قرض می‌نمایند.

معاون دادستان قم خاطر نشان کرد: مال باختگان در این نوع کلاهبرداری با توجه به این که ظاهراً پیام درخواست کمک مالی از طرف دوستشان ارسال شده است، به آن اعتماد کرده و مبالغ میلیونی را به شماره حساب اعلامی واریز می کنند و پس از گذشت مدت زمانی، متوجه می شوند که پیام‌ها از طرف فرد سومی برایشان ارسال شده است.

این مقام قضایی با هشدار در خصوص اینکه گاهی تبهکاران، فیلم و تصاویر شخصی افراد را مطالبه کرده و از طریق آنها اقدام به اخاذی می کنند بیان داشت: شهروندان مراقب پیام‌های مشکوک در شبکه‌های اجتماعی باشند و قبل از هر اقدامی از صحت و اصالت پیام و فرستنده آن اطمینان حاصل کنند.

معاون دادستان قم در امور فضای مجازی با اشاره به اینکه هک شبکه های اجتماعی اغلب در قالب پیام بروز رسانی و ارسال کد کاربری به هکر صورت می گیرد، گفت: کاربران از ارسال کد فعالسازی تلگرام و یا هر شبکه اجتماعی دیگر خود به دیگر افراد جداً بپرهیزند.

انتهای پیام / 106


کد مطلب: 96605

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/96605/هشدار-دادستانی-قم-درباره-نفوذ-پیام-رسان-ها

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir