کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شش واحد صنعتی راکد در قم به‌چرخه تولید بازگشت

خبرگزاری ايرنا , 18 خرداد 1400 ساعت 12:30

استاندار قم گفت: در سالجاری برای احیای ۳۸ واحد صنعتی راکد و غیرفعال قم هدف‌گذاری شده که تاکنون احیای ۶ واحد انجام پذیرفته‌است.


به گزارش قم نیوز بهرام سرمست روز سه شنبه در پایان بازدید از چند واحد صنعتی در شهرک صنعتی شکوهیه قم در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: امسال و در ادامه فعالیت‌های سال‌های ۹۸ و ۹۹ که به‌عنوان رونق تولید و جهش تولید نامگذاری شده بود، طرح سه شنبه‌های اقتصادی و بازدید هفتگی از واحدهای تولیدی صنعتی استان در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به‌بازدید از واحدهای تولید دستگاه تصفیه آب خانگی و قطعه‌های این محصول و همچنین افتتاح مجدد واحد تولید کننده فیلتر تصفیه آب یادآور شد: در سالجاری برای احیای ۳۸ واحد هدف گذاری و برنامه ریزی شده که تا به‌حال و در عرض دو ماه گذشته شش واحد را احیا کردیم و بقیه را نیز طی هفته‌های آینده احیا خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های واحدهایی که بازدید کردیم، تکیه بر دانش بومی، خلاقیت و نوآوری کارآفرینان داخلی است.

سرمست، صادرات محوری را نیز از دیگر شاخص‌های این واحدها ذکر کرد و گفت: محصول‌های این واحدها به‌بیش از ۱۰ کشور صادر می‌شود و این نکته مهمی است که بر تمام کارآفرینان تاکید داریم.

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان و صنعتگران استان هم در ارتباط با بومی سازی تکنولوژی و هم در رابطه با صادرات محور بودن محصول‌های خود همت کنند.

سرمست گفت: صنایعی که هم بُعد صادرات محور و هم بُعد تکنولوژی و ساخت داخل دارند را پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.

وی بیان کرد: حمایت از صنایعی که دانش بنیان هستند نیز از اولویت‌های مهم اقتصادی صنعتی دولت دوازدهم به‌شمار می‌آید.

بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در قم فعال است.

انتهای پیام / 106


کد مطلب: 97421

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/97421/شش-واحد-صنعتی-راکد-قم-به-چرخه-تولید-بازگشت

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir