سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 97421

شش واحد صنعتی راکد در قم به‌چرخه تولید بازگشت

قم نيوز : استاندار قم گفت: در سالجاری برای احیای ۳۸ واحد صنعتی راکد و غیرفعال قم هدف‌گذاری شده که تاکنون احیای ۶ واحد انجام پذیرفته‌است.
شش واحد صنعتی راکد در قم به‌چرخه تولید بازگشت
شش واحد صنعتی راکد در قم به‌چرخه تولید بازگشت
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست روز سه شنبه در پایان بازدید از چند واحد صنعتی در شهرک صنعتی شکوهیه قم در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: امسال و در ادامه فعالیت‌های سال‌های ۹۸ و ۹۹ که به‌عنوان رونق تولید و جهش تولید نامگذاری شده بود، طرح سه شنبه‌های اقتصادی و بازدید هفتگی از واحدهای تولیدی صنعتی استان در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به‌بازدید از واحدهای تولید دستگاه تصفیه آب خانگی و قطعه‌های این محصول و همچنین افتتاح مجدد واحد تولید کننده فیلتر تصفیه آب یادآور شد: در سالجاری برای احیای ۳۸ واحد هدف گذاری و برنامه ریزی شده که تا به‌حال و در عرض دو ماه گذشته شش واحد را احیا کردیم و بقیه را نیز طی هفته‌های آینده احیا خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های واحدهایی که بازدید کردیم، تکیه بر دانش بومی، خلاقیت و نوآوری کارآفرینان داخلی است.

سرمست، صادرات محوری را نیز از دیگر شاخص‌های این واحدها ذکر کرد و گفت: محصول‌های این واحدها به‌بیش از ۱۰ کشور صادر می‌شود و این نکته مهمی است که بر تمام کارآفرینان تاکید داریم.

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان و صنعتگران استان هم در ارتباط با بومی سازی تکنولوژی و هم در رابطه با صادرات محور بودن محصول‌های خود همت کنند.

سرمست گفت: صنایعی که هم بُعد صادرات محور و هم بُعد تکنولوژی و ساخت داخل دارند را پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.

وی بیان کرد: حمایت از صنایعی که دانش بنیان هستند نیز از اولویت‌های مهم اقتصادی صنعتی دولت دوازدهم به‌شمار می‌آید.

بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در قم فعال است.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdccs0qo.2bqmi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما