جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۷
کد مطلب : 97532

ساخت مرکز جدید انتقال خون قم نیازمند مشارکت خیرین است

قم نيوز : مدیرکل انتقال خون قم با دعوت از خیرین استان برای مشارکت در ساخت مرکز جدید انتقال خون استان گفت: با توجه به اهمیت و نیاز قم به احداث این مرکز، ورود و مشارکت خیرین سلامت در این امر خداپسندیده ضروری است.
ساخت مرکز جدید انتقال خون قم نیازمند مشارکت خیرین است
ساخت مرکز جدید انتقال خون قم نیازمند مشارکت خیرین است
به گزارش قم نیوز مرتضی نوریان افزود: زیرساخت‌های لازم برای ساخت مرکز انتقال خون در منطقه پردیسان فراهم شده است ولی نبود اعتبارات لازم مانع از آغاز روند احداث این زیرساخت مهم در حوزه سلامت شده است.

وی گفت: پروانه ساخت، زمین و نقشه ساخت مرکز انتقال خون پردیسان آماده‌ است و مراحل اداری ساخت این مرکز نیز به پایان رسیده و مشکلی از نظر زیرساخت‌های فنی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل انتقال خون قم تنها مشکل ساخت این مرکز را نبود اعتبارات لازم دانست و افزود: بهترین راه برای ساخت هر چه سریع‌تر مرکز انتقال خون پردیسان استفاده از ظرفیت خیران سلامت است که البته در این زمینه رایزنی‌هایی صورت گرفته است.

نوریان عنوان کرد: برخی خیران برای کمک به بخش‌هایی از ساخت این مرکز اعلام آمادگی کرده اند، اما هنوز اعتبار کافی فراهم نشده است.

وی ادامه داد: روند احداث چندین بیمارستان از جمله بیمارستان یک‌هزار تخت‌خوابی خاتم در این استان موجب شده تا با توجه به افزایش تخت های بیمارستانی در قم و به تبع آن افزایش پذیرش بیمار، نیاز به اهدای خون در ماه ها و سال ها آینده افزایش یابد به همین دلیل توسعه مراکز انتقال خون نیز در این استان بیش از پیش اهمیت دارد.

مدیرکل انتقال خون قم، اظهار داشت: علاوه بر افزایش مراکز بیمارستانی، به دلیل کیفیت بالای خدمات بهداشتی و درمانی، این استان همواره مورد اقبال بیماران از استان های دیگر بوده است که این موضوع بر توجه به اهمیت و ضرورت توسعه مراکز انتقال خون در قم افزوده است.

این مرکز جدید و پیشرفته با زیربنای ۳ هزار و ۶۰۰ مترمربع شامل سالن اهدای خون، آزمایشگاه های فنی و تخحصصی‌، بخش ها فراوری خون و سردخانه برای نگهداری فراورده های خونی در ۲ طبقه زیرزمین و ۲ طبقه روی هم کف طراحی شده است.

در شهر قم ۲ مرکز انتقال خون واقع در میدان روح‌الله و بلوار ۱۵ خرداد وجود دارد. مرکز ثابت اهدای خون ویژه آقایان از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ (یک شنبه ها و سه شنبه ها تا ساعت۱۸ بصورت یکسره) واقع در بلوار ۱۵خرداد و همچنین مرکز ثابت اهدای خون حضرت روح الله برای اقایان و خانم ها هر روز از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰(پنج شنبه ها تا ۱۳)، واقع در میدان روح الله آماده دریافت خون اهداکنندگان است.

علاوه بر بیماران نیاز به عمل جراحی و مجروح‌های ناشی از تصادف‌ها، بیش از یک هزار بیمار دیالیزی و حدود ۲۰۰ بیمار تالاسمی در قم وجود دارند که نیازمند دریافت مستمر خون هستند.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcf0td1.w6demagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما