سه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : 33573
کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با قم‌نگار:

خوی استبدای و سلطه گری آمریکا عامل بازدارنده ارتباط با این کشور است

قم نيوز : قم نگار: کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه آمریکا در همه دورها به دنبال نفوذ وسلطه گری در کشورهای متفاوت بوده است، گفت: خوی استبدای و سلطه گری آمریکا عامل بازدارنده ارتباط بااین کشور است.
خوی استبدای و سلطه گری آمریکا عامل بازدارنده ارتباط با این کشور است
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با خبرنگار قم نگار، با اشاره به اینکه ارتباط و همکاری دوکشور با تفاوت‌های ایدئولوژیکی غیر ممکن نیست، اظهار داشت: در حال حاضر ایران با کشور چین کمونیست که هیچ گونه ارتباط ایدئولوژیکی ندارد همکاری می‌کند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با بسیاری از کشورهای مسیحی همکاری می‌کند، افزود: حتی با توجه به اینکه قالب جمعیت ایران شیعه هستند با بسیاری از کشورهای اهل سنت همکاری داشته و کار می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هماهنگی ایدئولوژیکی می‌تواند به ارتقا همکاری کمک کند، خاطرنشان کرد: آنچه در این بین اهمیت دارد این است که که اگر کشوری با ما ارتباط مثبت عقیدتی و ایدئولوژیکی داشته باشد می‌تواند عاملی در جهت ارتقا همکاری بین دو کشور باشد.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه ترجیح جمهوری اسلامی این است که بیشترین ارتباط را با کشورهای اسلامی داشته باشد، تصریح کرد: ارتباط ایران با کشورهای غیر اسلامی بستگی به موضع و رابطه کشورهای مقابل دارد.

وی با بیان اینکه موضع طرف مقابل دربرقراری ارتباط و همکاری نقش مهمی دارد، افزود: این که آیا اساس این ارتباط احترام متقابل و احترام دوجانبه است ، یا رابطه سلطه گر و سلطه جویانه در برقراری ارتباط بین کشورها بسیار نقش مهمی دارد.

خوی استبدادی آمریکا عامل اصلی قطع ارتباط با این کشور
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند که ما با مردم و کشور آمریکا مشکلی نداریم و مشکل ما با خوی استبدادی مسئولان و هیئت حاکمانه آمریکا است، تاکید کرد: اگر آمریکاهایی ها خوی استبدادی را کنار بگذارند و مثل کشورهایی چون روسیه، آلمان، ترکیه، فرانسه و بسیاری دیگر از کشورها با ما ارتباط داشته باشند عوامل دیگر این ارتباط را ممکن است پررنگ و کم رنگ کند.

وی با بیان اینکه عواملی می‌توانند ارتباط دوکشور را تقویت و عواملی آن را تضعیف کند، افزود: از اول انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه نگفته است که به طور کامل با آمریکا قطع ارتباط کرده‌ایم.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه اولین کشوری که ارتباط را قطع کرد خود آمریکایی‌ها بودند، افزود: آمریکایی‌ها بودند که بعد از تسخیر سفارت آمریکا در تهران با ایران قطع رابطه کردند و ما را تحریم کردند و تا به امروز این خصومت را دنبال کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ما نبوده‌ایم که این ارتباط را قطع کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: ما از اول یک کشور را اعلام کردیم که با آن ارتباطی نداریم که آن هم آفریقای جنوبی بود که رژیم آپارتاید درآن حاکم بود و نژاد پرستی در آن رواج داشت.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه آمریکایی‌ها خود این ارتباط را قطع کرده و از دشمنان ما حمایت کردند، افزود: علت تسخیر لانه جاسوسی هم این بود که این سفارت پایگاه برنامه ریزی برای کودتا و توطئه و تقویت ساواک منحل شده و سلطنت طلب‌ها و جریانات ضدانقلاب علیه مردم و انقلاب مردم ما بود.

سلطه گری، سیاست حاکم آمریکا
ذوالنور با اشاره به اینکه خوی استکباری و استعماری در خون و ذات و جان هیئت حاکمه آمریکا است، تصریح کرد: هیچ وقت جمهوری اسلامی به طور مطلق نگفته است که با آمریکا قطع ارتباط کرده است اما به دلیل این که برنامه ریزی آن‌ها بر سلطه گری است و ایران خالف سرسخت این نوع تفکر است این ارتباط عملاً ممکن نیست.

وی با بیان اینکه ارتباط کشورها باید بر اساس احترام متقابل باشد، تصریح کرد: آمریکایی ها در مسیر جهانی سازی هر نظام سیاسی که بخواهد استقلال داشته باشد و بخواهد بر محور اعتقادات و اصول و ارزش‌های خود حرکت کند را سرکوب می‌کنند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان آمریکا پذیرا کشوری که مخالف ارزش‌های خود باشد نیست، تصریح کرد: اگر اصول و ارزش‌های یک کشور با ارزش‌های آمریکا در تضاد باشد یاحتی همخوانی نداشته باشد آن نظام سیاسی دیگر برای آمریکایی قابل تحمل نیست.

وی با اشاره به ارتباطات بین حتی عربستان سعودی و آمریکا، افزود: عربستان هم از نظر دینی با آمریکایی‌ها متفاوت بوده واز نظر دموکراسی هم بویی از دموکراسی به عربستان عبور نکرده است ولی آمریکایی‌ها چون عربستان سعودی منافع آن‌ها را تأمین می‌کند و اهداف و اغراض آن‌ها را در منطقه پیاده می‌کند و با کسانی که آمریکا از آن حمایت می‌کند دشمنی نمی‌کند مثل رژیم صهیونیستی و اقدام عملی علیه آن‌ها ندارد پس بنابراین آمریکایی‌ها هم با آن‌ها همراهی و همیاری می‌کنند.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه در ارتباط با همکاری با آمریکا، بحث بحث منافع ملت‌ها نیست و منافع نظام سلطه و استکبارجهانی مطرح است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی با نظام سلطه وسلطه گری نمی‌تواند کنار بیاید و تا زمانی که بخواهیم دم از استقلال و آزادی خودمان که استقلال سیاسی یکی از قسمت‌ها و اساس آن است بزنیم نمی توانیم با آمریکا ارتباطی داشته باشیم.

حق ستیزی ایران مشکل اصلی آمریکا
وی با بیان اینکه استقلال سیاسی یک آزادی در اشل حکومتی خود محسوب می‌شود، افزود: تا زمانی که ما استقلال و آزادی و تاکید بر اصول و ارزش‌ها و منافع خود داشته باشیم امکان اینکه آمریکایی‌ها ما را بپذریند وجود ندارد مگر اینکه از منافع و اصول و ارزش‌ها خود بگذریم و تأمین کننده اغراض و اهداف آن‌ها باشیم که هیچ گاه مردم ما زیربار چنین ذلتی نمی‌روند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه ممکن است پسا برجام دست‌هایی در این زمینه فعال باشند، گفت: ممکن است برخی از سیاسیون ما و بعضی از دولتی‌های ما بخواهند با آمریکا این ارتباط را برقرار کنند اما نه اصول و آرمان‌های انقلاب و نه استقلال طلبی و حق ستیزی مردم ما نمی‌تواند اجازه دهد که کسانی در لباس دولت و سیاسی بیایند از منافع، ارزش‌ها، آرمان‌ها و اصول این مردم بگذرند و دست دوستی با دشمن این مردم بدهند که مردم ما و انقلاب ما چنین چیزی را نمی‌پذیرد.

وی با بیان اینکه تنها در صورتی که آمریکایی‌ها سر عقل بیایند و از سلطه گری و مداخله جویی و از تهدید منافع مردم ما و تقویت دشمنان مردم ما دست بردارند می‌توان به همکاری فکر کرد تصریح کرد: که البته چنین اتفاقی یقیناً نمی‌افتد چون آمریکا با اسرائیل پیوند استراتژیک دارد و آن‌ها هیچ وقت از توسعه رژِیم صهیونیستی و تقویت وتوسعه آن در منطقه که اولین و سرسخت ترین دشمن مردم و جمهوری اسلامی و دین ما محسوب می‌شود دست برنمی دارند.

حجت الاسلام ذوالنور افزود: لذا چشم اندازروشنی درارتباط با آمریکا وجود ندارد که آن‌هایی که دل در گرو آمریکا دارند و در دورن عرض کار ندارند و دورن زایی را مد نظر قرار نمی‌دهند و ریشه تمام مشکلات را در بیرون جستجو می‌کنند نمی‌توانند چشم انداز روشنی برای فروش عزت و آینده این کشور به آمریکایی‌ها داشته باشند.

انتهای پیام/130

https://qomnews.ir/vdcaemne.49ne015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما