جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب : 11746
رضایی در مسجد زین العابدین قم:

حق نداریم شان جمهوری اسلامی را زیرپا بگذاریم

قم نيوز : قم نیوز: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هر کدام از صندلی‌هایی که ما دولتمردان بر روی آن می‌نشینیم به بهای خون هزاران شهید تثبیت شده و حق نداریم در مقابل این همه چشم و رسانه، شأن جمهوری اسلامی را زیرپا بگذاریم.
حق نداریم شان جمهوری اسلامی را زیرپا بگذاریم
به گزارش قم نیوز، محسن رضایی در مراسم بزرگداشت دهه مبارک فجر که از سوی مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در مسجد امام زین‌العابدین(ع) قم برگزار شد در سخنانی سال ۱۳۵۵ شمسی را سال اوج یأس و ناامیدی انقلابیون دانست و گفت:‌ در چنین شرایطی که تمام راه‌ها و شیوه‌های لیبرالی، انتخاباتی، جبهه ملی، نهضت آزادی، گروه‌های چریکی و مبارزه مسلحانه به بن‌بست رسیده بود امام نهضت خود را پیگیری کرد.

وی با بیان اینکه جرقه نهضت در دی‌ماه سال ۵۶ از قم زده شد، اظهار داشت: ابتدا تجمعات محدود شکل گرفت و در ادامه این تجمعات میلیونی شد و سراسر ایران را فرار گرفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انقلاب با تحمل رنج‌ها و مشقت‌های فراوان و فشارهای سخت و سنگین به ثمر نشست، خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب هم تا زمانی که نظام تثبیت شد فشار‌های بسیار سنگینی از جمله جنگ، کودتا، زد و خورد‌های مسلحانه منافقین در سراسر کشور و شورش‌های کردستان و سیستان و بلوچستان به ملت ما وارد شد.

وی با اشاره به اینکه هزاران شهید جان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کردند تا انقلاب تثبیت شد و امنیت و دفاع در کشور شکل گرفت، ابراز داشت: استقلال، آزادی و تاسیس یک نظام سیاسی جدید جمهوری اسلامی به جای نظام فاسد و پوسیده شاهنشاهی از جمله دستاورد‌های این انقلاب است.

رضایی با بیان اینکه در حادثه دفاع مقدس قدرت نظامی خود را باز یافتیم،‌ تاکید کرد: ما به برکت دفاع مقدس تبدیل به قدرت بازدارنده شدیم به گونه‌ای که دشمنان نمی‌توانند به ایران حمله کنند.

ایران توان خفه کردن آتش جنگ در نطفه را دارد
وی با اشاره به اینکه از زمان پایان جنگ تاکنون آمریکا و اسراییل سه بار قصد داشتند به ایران حمله کنند، تصریح کرد: ایران اکنون تبدیل به یک قدرت بازدارنده شده و قبل از اینکه جنگی رخ دهد می‌تواند جنگ را در نطفه خفه کند این یک واقعیت بوده و دستاورد‌های عظیم نظامی ایران موید این امر است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه به برکت انقلاب ما بر روی پای خود ایستادیم و توان و عزت خودمان را باز یافتیم، ابراز داشت: باید شاکر دستاورد‌های انقلاب باشیم و شکر آزادی، استقلال، امنیت و جمهوری اسلامی این است که ما از این‌ها به درستی استفاده کنیم. وی با اشاره به اینکه ما اگر از این نعمت‌های الهی درست استفاده نکنیم به عذاب گرفتار می‌شویم، خاطرنشان کرد: هر کدام از این صندلی‌هایی که ما دولتمردان بر روی آن می‌نشینیم به بهای خون هزاران شهید تثبیت شده است و ما حق نداریم در روز روشن،‌ در مقابل این همه چشم و این همه ماهواره، شأن جمهوری اسلامی را زیرپا بگذاریم.

رضایی با طرح این سئوال که چرا از آزادی، استقلال، جمهوری اسلامی و حمایت‌های رهبری بد استفاده می‌کنیم، اظهار داشت: این انقلاب به سادگی به دست نیامده است بلکه یک آرزوی دیرینه چند صد ساله ملت ایران است که با این همه هزینه و فداکاری به دست آمده که لازم است ما آن را حفظ کنیم و ادامه دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما نباید چشمان خود را بر روی واقعیات ببندیم، به حمایت ایران از سوریه و حماس اشاره کرد و گفت: ما توانستیم با حمایت از سوریه ماشین جنگی ناتو را متوقف و با حمایت از حماس ماشین جنگی مدرن اسراییل را زمین‌گیر کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: با این وجود چرا باید در گوشت، مرغ و برنج با گرانی مواجه باشیم، البته ما باید ریشه مشکلات را در خارج از انقلاب و نظام بیابیم.

وی با بیان اینکه سال‌هایی که ما در آن قرار گرفتیم سال‌های بسیار سرنوشت‌سازی است و می‌توان شرایط را با سال‌های اوایل انقلاب مقایسه کرد گفت: آمریکایی‌ها با تمام قدرت آمده‌اند و در فکر این هستند که انتقام شکست‌های قبلی را بگیرند.

رضایی بر ضرورت رفع مشکلات اقتصادی تاکید کرد و گفت: اگر ما این مشکلات را برطرف نکنیم با دست خودمان به موفقیت دشمنان کمک کرده‌ایم.

سوء مدیریت کمک به اهداف آمریکا است

وی با بیان اینکه خودتحریمی، خودزنی و سوء مدیریت بزرگترین کمک به آمریکایی‌ها و غربی‌ها است ابراز داشت:‌ اینگونه آنها نیاز به آتش توپخانه و عملیات ندارند زیرا ما به اندازه کافی به آنها کمک می‌کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هدف قرار دادن اقتصاد را از توطئه‌های آمریکا دانست و گفت: البته آنها برای اینکه موفق شوند از حوادثی مثل فتنه و انحراف استفاده فراوانی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه هزار تومان امروز ۳۰۰ تومان سال گذشته است اظهار کرد: می‌خواهند پول ملی ایران را ساقط و بی‌خاصیت کنند که این مسئله شوخی نیست.

رضایی با تاکید بر اینکه ما باید برای یک وضعیت جهادی خودمان را آماده کنیم نه رقابت با یکدیگر خاطرنشان کرد: سال‌ آینده سال پیروزی نظام و ملت ایران است نه پیروزی فلان فرد یا گروه.

وی آزمون انقلاب، جنگ و زندگی را آزمون بسیار مهم آینده کشور دانست و گفت: ما سیاسیون و نیرو‌های انقلابی و متعهد باید یک تجدید نظر جدی در خودمان انجام دهیم و خود را برای یک مبارزه جدی آماده کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه سرزمین اصلی مبارزه، اقتصاد است، تصریح کرد: البته فرهنگ هم بسیار مهم است زیرا در حال حاضر مورد تهاجم فرهنگی نیز قرار داریم.

وی تاکید کرد: موفقیت در سرزمین اقتصاد و زندگی بدون فرهنگ، معنویت، برادری و وحدت و رعایت ارزش‌های الهی و انقلابی امکان‌پذیر نیست همانطور که در جنگ نمی‌توانستیم بدون تکیه بر ارزش‌های الهی موفق شویم.

رضایی شرایط کنونی را حساس ارزیابی کرد و گفت: من به عنوان سرباز انقلاب از همه نیروهای وفادار به انقلاب می‌خواهم که خود را برای عبور از یک آزمون مهم و سرنوشت‌ساز آماده کنند.

وی تصریح کرد: ملت بزرگ ایران با یک درخشش بی‌نظیر از این حادثه هم عبور می‌کند و آنچنان درسی به دشمن خواهد داد که یک بار دیگر به اشتباه خود اعتراف کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حضور نیرو‌های انسانی توانمند در سطح کشور خاطرنشان کرد: ما آن قدر نیروی انسانی توانمند داریم که اگر هیچ منبع دیگری هم نداشتیم این حادثه را پشت سر می‌گذاشتیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ما یک راه بسیار سرنوشت‌سازی را در پیش گرفته و بخش مهمی از این راه را پشت سرگذاشتیم، ابراز داشت: باید برای حفظ دستاورد‌هایی که به دست آوردیم بکوشیم.

رضایی با اشاره به اینکه بخش دیگری از این راه باقی مانده است، از این بخش به عنوان زندگی، اقتصاد و اخلاق نام ‌برد و گفت:‌ در حالی که ما در حال برنامه‌ریزی بودیم تحریم‌های اقتصادی را برای ما در نظر گرفتند.

فرهنگ، اخلاق و اقتصادمان در شأن جمهوری اسلامی نیست
وی با بیان اینکه فرهنگ، اخلاق و اقتصاد ما در شأن این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران نیست تاکید کرد: ما نیازمند یک زندگی معنوی و مادی پیشرفته و یک اخلاق اسلامی و اقتصاد بزرگ هستیم که در سال‌های آینده به فضل پروردگار این امر تحقق پیدا خواهد کرد.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود به ذکر خاطره‌ای از شب ۲۲ بهمن سال ۵۷ پرداخت و گفت: شب ۲۲ بهمن (یک روز مانده به پیروزی انقلاب) من و دوستانم حلقه دوم بیت امام را در خیابان ایران بر عهده داشتیم.

وی گفت: تقریبا ساعت چهار بود از داخل بیت اطلاع‌ دادند که امام پیام مهمی داده است و به همه نیرو‌های انقلابی بگویید تا این پیام را اجرا کنند، سئوال کردیم پیام چیست؛ گفتند حکومت بختیار اطلاعیه داده است که از ساعت پنج به بعد حکومت نظامی است و کسی حق ندارد در خیابان‌ها باشد و همه به خانه‌های خود بروند؛ امام فرموده در اسلام حکومت نظامی نداریم و از مردم بخواهید در صحنه باشند.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: قرار بود به ما خیابان‌ها رفته و به مردم بگوییم به خانه‌ها نروند و به خیابان‌ها بریزند و به حکومت نظامی توجهی نکنند به همین منظور یک وانت گرفتیم و پشت وانت سوار شدیم؛ من یک کلاشینکف داشتم به دست گرفتم و بقیه دوستان نیز سلاح‌های دیگری داشتند که به دست گرفتند و چفیه‌های عربی به سر و صورت خود بستیم و رفتیم.

وی اضافه کرد: از میدان ۱۷ شهریور تا میدان خراسان این اسلحه‌ها به دستمان بود و الله‌اکبر می‌گفتیم و از مردم می‌خواستیم که به خیابان‌ها بریزند و به اطلاعیه حکومت نظامی توجهی نداشته باشند و مردم هم که در خیابان بودند ما را نگاه می‌کردند.

رضایی افزود: تقریبا بار دوم و سوم بود که این خیابان را طی می‌کردیم که آرام آرام جمعیت وارد خیابان شد و هر لحظه هم که می‌گذشت مردم دل و جرأت بیشتری پیدا می‌کردند و بیشتر به خیابان‌ می‌آمدند.

مردم گفتند از فلسطین نیروی کمکی آمده است

وی یادآور شد:‌ همین طور که داشتیم دور می‌زدیم که یک بار دیگر بیاییم دیدیم مردمی که اطراف خیابان بودند وقتی چفیه‌های عربی ما را می‌دیدند می‌گفتند از فلسطین برای ما نیروی کمکی رسیده بیایید در صحنه.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بعداً که من از احمد‌آقا سئوال کردم جریان این دستور امام چه بود که ایشان این قدر محکم گفت که مردم به خیابان‌ها بریزند و به خانه نروند، ایشان گفت: اتفاقا برای امام هم این تصمیم‌گیری بسیار سخت بود چون جان ده‌ها هزار نفر انسان در خطر بود و حکومت تانک‌ها را برای مردمی که دست‌خالی بودند می‌فرستاد.

وی تصریح کرد: احمدآقا گفت در همان زمان آیت‌الله طالقانی با امام تماس می‌گیرد و از ایشان می‌پرسد شما که می‌گویید مردم به خیابان‌ها بریزند می‌دانید چه جریانی در حال اتفاق افتادن است؛ اگر این تانک‌ها بیایند حمام خون به راه می‌افتد. نقل می‌کنند که امام به ایشان می‌گویند آقای طالقانی مگر این دستور من است.

رضایی افزود: ‌در خاطرات بختیار هم آمده است اگر آن شب آیت‌الله خمینی این دستور را نداده بود ما کار انقلاب را تمام کرده بودیم؛ یعنی یک لحظه غفلت تمام انقلاب را از دست می‌داد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdciqyaz.t1az52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما