سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : 12254
حاشیه‌های اختتامیه نخستین جشنواره فیلم فجر در قم

از دست مریزاد شمقدری به دست‌اندرکاران فیلم استرداد تا سرماخوردگی فرخ‌نژاد و پرستویی

قم نيوز : قم نیوز: برگزاری اختتامیه جشنواره فیلم فجر در قم با حاشیه‌های مختلفی از جمله دست مریزاد شمقدری برای ساخت فیلم استرداد به دست‌اندرکاران این مجموعه و عدم حضور حمید فرخ‌نژاد و پرویز پرستویی به دلیل سرماخوردگی همراه بود.
از دست مریزاد شمقدری به دست‌اندرکاران فیلم استرداد تا سرماخوردگی فرخ‌نژاد و پرستویی
به گزارش قم نیوز، در اختتامیه نخستین جشنواره فیلم فجر در استان قم جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی کشور، محمدرضا عباسیان دبیر سی و یکمین جشنواره فیلم فجر و مهدی حقیقی مدیر امور استان‌های سی و یکمین جشنواره فیلم فجر از مسئولان سینمایی و اسماعیلی‌طبا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و دلبری شهردار قم از مسئولان استانی حضور داشتند.

هنگامه قاضیانی بازیگر فیلم «بشارت به یک شهروند هزاره سوم»، محمدرضا شفیعی تهیه کننده فیلم «سر به مهر»، محسن علی‌اکبری تهیه کننده فیلم «استرداد»، رامتین لوافی‌نژاد کارگردان فیلم سینمایی «برلین منفی هفت»، نرگس آبیار کارگردان فیلم «اشیاء از آنچه در آیینه می‌بینند به شما نزدیکترند»، علی قوی‌تن کارگردان فیلم «آفتاب، مهتاب، زمین»، انسیه شاه‌حسینی کارگردان فیلم «زیباتر از زندگی» و صادق صادقی دقیقی کارگردان فیلم «بزرگ‌مرد کوچک» از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

در حالی که گفته می‌شد پرویز پرستویی و حمید فرخ‌نژاد در این مراسم حضور خواهند داشت، هر دو هنرمند به دلیل سرماخوردگی شدید نتوانستند در این مراسم حضور پیدا کنند.

شمقدری رئیس سازمان سینمایی برای نخستین بار پس از اختتامیه جشنواره فیلم فجر در شهر دیگری غیر از تهران حضور پیدا کرد.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: از آنجا که آقایان زیاد هستند من فقط از خانم‌ها برای حضور در این مراسم اختتامیه تشکر می‌کنم که این سخنان با تشویق حضار و به ویژه خانم‌ها مواجه شد.

رئیس سازمان سینمایی کشور با تاکید بر اینکه فیلم استرداد در میان انبوهی از تضادها چه تصمیمی باید بگیرد، اضافه کرد: باید به سازندگان فیلم استرداد دست مریزاد گفت که به بخشی از تاریخ پرداخته و آن را به شکل جذاب ارائه کرده‌اند.

در بخشی از بیانیه هیئت داوران نخستین جشنواره فیلم فجر در استان قم آمده بود با توجه به اینکه شرایط پخش تمامی فیلم‌های جشنواره در قم میسر نشد، قضاوت ما بر اساس فیلم‌هایی است که مشاهده کردیم و امیدواریم در سال‌های آینده بدون توجه به برخی موضوعات تمام فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر در قم اکران شود که این بخش از بیانیه با تشویق حضار مواجه شد.

 علی قوی‌تن کارگردان فیلم سینمایی«آفتاب، مهتاب، زمین» پس از دریافت جایزه در جایگاه قرار گرفت و اظهار کرد: خوشحال هستم در شهر مقدس قم این جایزه را دریافت می‌کنم.

وی همچنین اضافه کرد: «آفتاب، مهتاب، زمین» را مدیون آقای شمقدری و عباسیان هستم که حمایت کردند چون فیلم متوقف شده بود.

صادق صادقی دقیقی کارگردان فیلم سینمایی «بزرگ‌مرد کوچک» نیز پس از دریافت جایزه اظهار کرد: خوشحال هستم که این جایزه را از مردم انقلابی قم می‌گیرم.

وی اضافه کرد: موج جدیدی از حمایت فیلمسازان اول راه افتاده است و کسانی که انتقاد می‌کنند این نکته را نادیده می‌گیرند و جشنواره امسال فیلم‌سازان اول خوبی داشت.

جایزه بهترین فیلمنامه که به فیلم «استرداد» اهدا شد را محسن علی‌اکبری تهیه کننده این فیلم دریافت و اظهار کرد: از آنجا که علیرضا طالب‌زاده و مهدی رضازاده فیلمنامه‌نویسان این فیلم در مشهد حضور داشتند، بنده به نمایندگی از آنان این جایزه را دریافت می‌کنم.

هنگامه قاضیانی پس از دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش زن در جشنواره فیلم فجر استان قم به دلیل ایفای نقش در فیلم «بشارت به یک شهروند هزاره سوم» ضمن تشکر از داوران اظهار کرد: از اینکه شرایطی فراهم شد تا به قم سفر کنم و به زیارت حضرت معصومه(س) بروم خدا را شکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: امیدوارم همیشه کودک باشم تا رستگار شوم.

قاضیانی همچنین دلیل عدم حضور حمید فرخ‌نژاد در مراسم اختتامیه را سرماخوردگی شدید وی عنوان و اضافه کرد: به همین شهر مقدس قم قسم من و فرخ‌نژاد مریض بودیم اما بنده هر طوری بود حضور پیدا کردم تا فکر نکنید که ما دروغ می‌گوییم.

وی همچنین گفت: از ایفای نقش در فیلم‌هایی که فرخ‌نژاد حضور دارد، تجربه‌های خوبی به دست آورده‌ام.

شفیعی تهیه کننده فیلم «سر به مهر» نیز پس از دریافت جایزه در سخنان کوتاهی اظهار کرد: با افتخار می‌گویم قمی هستم.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcdox0f.yt0xk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما