پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب : 1306
با حضور وزیر نیرو؛

عملیات اجرایی پنج پروژه آب و فاضلاب قم آغاز شد

قم نيوز : قم نیوز: عملیات اجرایی پنج پروژه جمع آوری، انتقال و تصفیه بهداشتی فاضلاب استان قم با حضور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور آغاز شد.
عملیات اجرایی پنج پروژه آب و فاضلاب قم آغاز شد
به گزارش قم نیوز، عملیات اجرایی پنج پروژه جمع آوری، انتقال و تصفیه بهداشتی فاضلاب منطقه نیروگاه قبل از ظهر پنج شنبه با حضور مجید نامجو وزیر نیرو، ثمره هاشمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور، استاندار قم، حجج الاسلام بنایی و آشتیانی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، شهردار و مسئولان آب و فاضلاب قم آغاز شد.

پروژه‌های فاضلاب منطقه نیروگاه قم از تسهیلات بانک توسعه اسلامی بهره‌مند است که با ۶ هزار متر لوله گذاری با لوله GRP به قطر دو هزار میلی متر و اعتبار ۸۴ میلیارد ریال در طول ۱۶ ماه به اتمام خواهد رسید.

دو شبکه فرعی جمع آوری فاضلاب، دو خط انتقال فاضلاب و راه اندازی یک تصفیه خانه فاضلاب(مدول دوم) پنج پروژه آب و فاضلاب استان قم است.

طرح بزرگ جمع آوری، انتقال و تصفیه بهداشتی فاضلاب شهر مقدس قم به منظور حفاظت محیط زیست، جلوگیری از آلودگی منابع آب زیرزمینی منطقه و استفاده از پساب حاصل از آن و در جهت ارتقای شاخص‌های سلامتی و بهداشتی شهروندان از سال ۶۹ با اجرای طرح فوری اضطراری و متعاقب آن عملیات طرح جامع این کلان شهر اجرا شد بطوری که با نصب تدریجی انشعبات فاضلاب طی سال‌های گذشته، جمعیت تحت پوشش و بهره‌مند از تاسیسات بهداشتی طرح فاضلاب قم به رقم ۱۸ درصد در پایان سال ۸۹ رسیده است.

با توجه به سرمایه گذاری انجام شده و پیش بینی سال‌های آتی از محل اعتبارات عمومی کشور و منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب استان قم به لحاظ کمبود منابع مالی و در راستای تسریع در عملیات اجرایی بویژه در مناطق اولویت دار که با مشکلات زیست محیطی مواجه‌اند با بهره‌گیر از مبلغ ۷۰ میلیون یورو تسهیلات مالی بانک توسعه اسلامی بخشی از پروژه‌های فاضلاب شهر قم به اجرا درخواهد آمد.

شرکت آب و فاضلاب قم کارفرما، بانک توسعه اسلامی سرمایه‌گذار، شرکت طرح و توسعه کارآور مدیر طرح و مهندسین مشاور ایراناب مشاور طرح های آب و فاضلاب استان قم هستند.

شبکه فرعی جمع آوری فاضلاب استان در قسمت شمالی شهر قم( منطقه نیروگاه) است که شامل هفت زون مشتمل بر حدود ۹۷ هزار متر لوله گذاری با لوله پلی اتیلن به قطر ۲۰۰ تا ۶۰۰ میلیمتر است و جمعیت تحت پوشش آن ۱۳۷ هزار و ۴۰۰ نفر شامل ۲۰ هزار و ۷۹۰ فقره انشعاب با اعتبار ۱۷۹ میلیارد ریال است که در طول ۳۰ ماه به اتمام می‌رسد.

مدول دوم تصفیه خانه جامع فاضلاب قم در کنار مدول اول تصفیه خانه شهر قم با ظرفیت ۲۵۰ هزار نفر معادل ۵۰ هزار متر مکعب در شبانه روز است که این تصفیه خانه بصورت تصفیه بیولوژیکی و به روش لجن فعال متعارف است.

اعتبار مدول دوم تصفیه خانه جامع فاضلاب قم ۳۸۰ میلیارد ریال است که در طول ۳۶ ماه به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcb.gb8urhbf0iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما