پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : 14921
در سه ماهه نخست سال:

رشد 85 درصدي صادرات كالا از قم به عراق

قم نيوز : قم نیوز: معاون توسعه تجارت خارجي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، از رشد 85 درصدي صادرات استان به عراق در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته خبر داد.
رشد 85 درصدي صادرات كالا از قم به عراق
به گزارش قم نیوز، سيد مهدي محرابي اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاري، مقدار 13 هزار و 360 تن كالا به ارزش 26 ميليون و 346 هزار و 280 دلار از قم به عراق صادر شد.

وي ادامه داد: اين درحالي است كه در سه ماهه نخست سال گذشته مقدار هفت هزار و 165 تن كالا به ارزش 18 ميليون و 677 هزار و 24 دلار از استان قم به عراق صادر شد كه از لحاظ وزني 85 درصد و از لحاظ ارزشي 41 درصد رشد داشته است.

به گفته وي، در مجموع و در سال گذشته مقدار 37 هزار و 565 تن انواع كالا به ارزش 96 ميليون و 496 هزار و 121 دلار از استان قم به عراق صادر شد.

وي مهمترين كالاهاي صادراتي استان به كشور عراق را، محصولات شيمايي، ماشين آلات، تجهيزات صنعتي، موتور سيكلت و قطعات مربوطه، آهن و مصنوعات فلزي، كفش ماشيني و دمپايي، مصنوعات چوبي، مبل و صندلي چوبي، پوشاك، آلومينيوم، فرش دستباف و موكت عنوان كرد.

وی در ادامه سخنان خود، ازدحام در نقاط مرزي، مشكلات حمل و نقل كالا به عراق، مشكل عدم ارتباط بانكي و تغيير قوانين و مقررات گمركي از سوي كشور عراق را از مهمترين مشكلات فراروي تجار و صادركنندگان استان براي صادرات كالا به كشور عراق ذكر كرد.

محرابي با بيان اينكه عراق يكي از بهترين بازارهاي استان براي صادرات كالا مي باشد ابراز اميدواري كرد هرچه زودتر مشكلات صادراتي با اين كشور مرتفع شود تا شاهد افزايش صادرات به اين بازار مهم باشيم.

نشست بررسي مسايل و مشكلات صادركنندگان استان قم، امروز با حضور مسوول امور تجاري عراق در سازمان توسعه تجارت ايران، تجار و صادركنندگان استان، مسوولاني از سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره كل گمركات قم  برگزار شد.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcgqy9q.ak9tx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما