شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : 15374
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم:

مردم قم 145 میلیارد ریال به نیازمندان قم کمک کردند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم گفت: مردم قم در حال حاضر سالانه 145 میلیارد ریال برای فقرا به کمیته امداد کمک می‌کنند که سهم هر خانواده قمی فقط 124 تومان است.
مردم قم 145 میلیارد ریال به نیازمندان قم کمک کردند
 به گزارش قم  نیوز به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم، عبدالله جلالی بی توجهی به نیازهای مردم به ویژه نیازمندان را ظلم افراد به خود عنوان کرد و گفت: آموزه‌های دینی ما بر سبقت گرفتن در انجام امور خیر و انفاق بی‌منت تأکید کرده و حتی تلاش مستمر در انجام اعمال نیک و خیر نیز یکی از ابعاد انتظار فرج آقا امام زمان (عج) است.
 
وی با اشاره به اینکه مالیات، خمس، زکات، صدقات و دستورات دینی از این قبیل تکالیفی است که دین مبین اسلام برای کاهش و رفع فقر به عهده مسلمین گذاشته است گفت: محبت، مهربانی، رحمت، پیوند، تعاون، فراوانی، کثرت نعمت و امنیت و سلامت
 
جامعه از جمله اثرات عمل به این تکالیف مهم دینی است، یعنی اگر وفور نعمت و امنیت می‌خواهیم باید ببخشیم و اگر مردم می‌خواهند در جامعه شاهد مهر و محبت بین یکدیگر باشند باید به همدیگر به ویژه نیازمندان احسان و انفاق داشته باشند.
 
جلالی با تأکید بر اینکه مردم قم در نوع‌دوستی و انجام امور خیر در کل کشور پیشگام و مثال زدنی هستند گفت: حرکتی که در قم در حال اتفاق افتادن است انتقال این امور به فرزندان و نسل‌های آینده است و ما تبلور این حرکت‌های عظیم و ارزشمند را هر ساله در ماه مبارک رمضان شاهد هستیم.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم افزود: مردم قم در سال گذشته بیش از 145 میلیارد ریال برای فقرا به کمیته امداد کمک کردند.
 
وی افزود: کمک‌های مردمی در سه ماهه نخست امسال 39 میلیارد ریال بوده است که به‌طور متوسط ماهانه 13 میلیارد ریال است که این رقم نسبت به مدت مشابه خود در سال قبل بیش از 60 درصد افزایش داشته است.
 
جلالی همچنین ضمن تقدیر از مردم و تحسین این حرکت‌های ارزشمند، سهم مردم را در مجموع فعالیت‌های امداد 35 درصد و 65 درصد آن را کمک‌های مردمی دانست و اظهار امیدواری کرد که در سال 92 سهم کمک‌های مردمی در فعالیت‌های امداد افزایش یابد.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcjxtev.uqeiazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما