سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب : 16578
دبیر کنگره شعر آئینی کشور مطرح کرد

لزوم توجه شاعران به اشعار امر به معروف و نهی از منکر

قم نيوز : قم نیوز: دبیر کنگره شعر آئینی کشور گفت: از فرهیختگان و شاعران می خواهیم به شعرهای امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه نشان دهند.
لزوم توجه شاعران به اشعار امر به معروف و نهی از منکر
به گزارش قم نیوز، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه کنگره شعر آئینی سال گذشته در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شده است، اظهار کرد: امیدواریم سال آینده این کنگره در سطح کشور و به شکل گسترده‌تری صورت بگیرد زیرا در جامعه امروزی امر به معروف ونهی از منکر رو به فراموشی می‌رود و شاعران و نویسندگان باید به این مسئله توجه کنند.
 
وی با اشاره به اینکه اگر این کنگره در حوزه کشوری صورت بگیرد شاعران بیشتری می توانند در آن حضور داشته باشند، تصریح کرد: دفتر شعر آئینی می تواند کتابی از مجموع اشعار این شعرا گرد آوری کند که این مسئله سبب انتقال بهتر شعرهای عاشورای می شود.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قم افزود: از فرهیختگان و شاعران می خواهیم به شعرهای امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه نشان دهند.
 
دبیر کنگره شعر آئینی نیز در این مراسم اظهار کرد: متاسفانه برای شعر آئینی مکانی وجود ندارد و در دیداری که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم به این نکته اشاره شد.
 
علی‌اکبر مجاهدی افزود: یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر هشدار دادن مردم از مطالب گزاف و خرافات و غلو آمیز است.
 
وی با اشاره به اینکه تعدادی از افراد در حال ترویج افکار شرک آمیز هستند اظهار کرد: متاسفانه حتی در شهر مقدس قم هم افرادی در حال ترویج افکار شرک آمیز و مسموم در بین جوانان هستند که این سبب می‌شود جوانان و خانواده‌ها از آموزه‌های دینی خود کناره بگیرند.
 
مجاهدی افزود: بسیاری در همین مسیر ترویج افکار شرک آمیز احمد شاملو شاعر معاصر کشورمان را بتی برای رواج این افکار دانسته‌اند.
 
شاعر آئینی کشور با بیان اینکه چه کسی بهتر از سالار شهیدان می تواند درس شهادت را بیاموزد گفت: این یک نوع اهانت به خاندان اهل بیت(ع) عصمت و طهارت و سالار شهیدان است و بنده به طور قطع در آینده با کسانی که این نوع افکار را در جامعه رواج می دهند برخورد می‌کنم.
 
انتهای پیام / 125
https://qomnews.ir/vdcg7n9q.ak93u4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما