چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : 2314
نماینده مردم قم در مجلس عنوان کرد:

کمبود دانشگاه‌های تخصصی در قم

قم نيوز : قم نیوز: عضو فراکسیون روحانیون مجلس یکی از مشکلات آموزش عالی استان قم را کمبود فضای فیزیکی در مراکز آموزش عالی و نبود دانشگاه‌های تخصصی دانست.
کمبود دانشگاه‌های تخصصی در قم
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام علی بنایی در دیدار با دکتر باقری ثالث، رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) قم با تأکید بر بومی‌سازی دانشگاه‌های استان اظهار کرد: بسیاری از خانواده‌ها برای تحصیل دخترانشان در خارج از قم ناراحت هستند و باید شرایطی فراهم شود تا دانشجویان در شهر محل اقامت خود تحصیل کنند.

نماینده قم در مجلس اختلاط در دانشگاه‌ها که مصادیقی از مسائل فرهنگی محسوب می‌شود را مورد توجه قرار داد و افزود: آنچه در قم می‌گذرد بر کل کشور اثرگذار است و هر کاری که در این شهر انجام می‌شود بازتاب جهانی دارد، بنابراین باید در مباحث مربوط به فرهنگ عمومی در این استان سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شود.

عضو فراکسیون روحانیون با بیان اینکه دانشگاه حضرت معصومه(س) گام مهمی را در تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌های استان برداشته است، تصریح کرد: امیدواریم با افزایش دانشکده­های این دانشگاه، دانشجویان بیشتری جذب شوند و ورود به این دانشگاه آسان­تر شود.

وی ادامه داد: سه کار اساسی برای ارتقای سطح آموزش عالی دولتی در قم تعریف شده که راه‌اندازی دانشگاه‌های حضرت معصومه(س)، دانشگاه صنعتی و همچنین ارتقای دانشکده علوم قرآنی به دانشگاه از جمله آنها بود.

نماینده مردم قم در مجلس یکی از مشکلات آموزش عالی استان قم را کمبود فضای فیزیکی در مراکز آموزش عالی و نبود دانشگاه‌های تخصصی دانست و افزود: شایسته است دانشگاه‌های تخصصی بیشتری با فضای مناسب برای ارتقای سطح علمی جوانان قمی تأسیس شود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس اضافه کرد: بسیاری از خانواده‌های قمی برای تحصیل دخترانشان در دانشگاه‌ها دغدغه‌های زیادی دارند که دانشگاه حضرت معصومه(س) در واقع یکی مهم‌ترین دغدغه‌های خانواده‌های متدین را برطرف کرده است.

وی افزود: این دانشگاه ویژه دختران است و به آرزوی دیرینه خانواده‌های متدین قمی جامه عمل پوشانده است.

گفتنی است دانشگاه حضرت معصومه(س) نخستین دانشگاه دخترانه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است که در سال ۱۳۸۶ در استان قم تأسیس شد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcb.8b5urhbfaiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما