سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۳۹
کد مطلب : 23710

سرمایه‌گذاری تکواندو بانوان قم در رده‌های سنی پایه

قم نيوز : قم نیوز: نایب رئیس هیئت تکواندو استان قم گفت: تکواندو بانوان قم برای مدال آوری در کشور نیازمند زمان است و در حال حاضر سرمایه گذاری تکواندوی قم بر رده های سنی پایه متمرکز شده است.
سرمایه‌گذاری تکواندو بانوان قم در رده‌های سنی پایه
به گزارش قم نیوز، فرشته کریمی مهر درباره حضور بانوان قمی تکواندوکار در مسابقات قهرمانی کشور اظهار کرد: تکواندوی قم در حال حاضر در حال سرمایه گذاری بر روی سطوح پایه است و امیدواریم در سال‌های آینده در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان مسابقات قهرمانی کشور به مدال آوری برسیم.

وی گفت: شرایط نیروی انسانی تکواندو بانوان قم به حدی نیست که بتوانیم در سطح نخست تکواندوی ایران حرفی برای گفتن داشته باشیم اما این، دلیل نمی‌شود که نگاهی بر توسعه تکواندو بانوان وجود نداشته باشد و در شرایط فعلی تمام توانمان را بر پرورش تکواندوکاران نونهال و خردسال قرار داده‌ایم و در حال حاضر سرمایه گذاری تکواندوی قم بر رده های سنی پایه متمرکز شده است.

نایب رئیس هیئت تکواندوی استان قم افزود: نمی‌توان از تکواندوی مردان و زنان در قم انتظار یکسانی داشت زیرا تکواندوی بانوان در قم در حدود سال ۷۸ کلید خورده و عمری ۱۴ یا ۱۵ ساله دارد اما تکواندوی مردان در قم از سال ۱۳۶۲ فعال شده و به مراتب سازمان یافته‌تر و ریشه دار‌تر است.

کریمی مهر افزود: سال گذشته در مسابقات تکواندو خردسالان کشور توسط آتوسا حقی موفق به کسب مدال برنز کشور شدیم و این مدال برنز و نمایش خوب دختران تکواندوکار قمی در این مسابقات و مسابقات نونهالان و نوجوانان کشور نشان دهنده آینده‌ای روشن برای تکواندو بانوان قم است.

وی ابراز کرد: یکی از مشکلاتی که ورزش‌های رزمی در قم با آن مواجه هستند عدم اقبال خانواده‌ها به تحت آموزش قراردادن فرزندان دختر خود در رشته‌های رزمی است و نا‌آگاهی برخی از خانواده‌ها سبب می‌شود تکواندو را ورزشی خشن دانسته و مانع از پرورش استعدادهای توانمند تکواندو در بین دختران شوند.

نایب رئیس هیئت تکواندوی استان قم تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۱۱۰۰ تکواندوکار سازمان یافته در قم وجود دارند و تیم‌های تکواندوی بانوان قم نیز در تمامی رده‌های سنی به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند اما نباید توقع کسب مدال از مسابقات بزرگسالان یا جوانان کشور داشته باشیم زیرا تا مدال آوری فاصله داریم.

کریمی مهر خاطرنشان کرد: تیم‌های پایه تکواندو بانوان قم اوایل تیرماه کار خود را در مسابقات قهرمانی کشور آغاز می‌کنند و امیدوارم سال ۹۳ برای تکواندو قم در بخش بانوان سال توام با رشد و افزایش مدال باشد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccxmqi.2bq1s8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما