شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۷
کد مطلب : 23894

اسلام دین مسالمت و رحمت است

قم نيوز : قم نیوز: معاون بین الملل حوزه علمیه قم گفت: برخلاف تبلیغ دشمنان در دین اسلام خشونت معنا ندارد.
اسلام دین مسالمت و رحمت است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمدحسن زمانی در نشست نقد تکفیر براساس قرآن و سنت، از سلسله نشستهای پژوهشی جشنواره شیخ طوسی با بیان اینکه اسلام دین رحمت و مسالمت است اضافه کرد: برخلاف تبلیغ دشمنان در دین اسلام خشونت معنا ندارد.

وی با بیان اینکه سلام که شعار هر مسلمانی است یعنی سلامتی و مسالمت اظهار داشت: ندای اسلام، ندای رحمان و رحیم است و اولین صفت خداوند نیز رحمانیت و دومین آن رحیمیت است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی، با بیان این نکته که رحمت خدا بر غضب او سبقت دارد گفت: پیامبر مکرم اسلام(ص) نیز، رحمت للعالمین است و خداوند غفار همه ذنوب است.

حجت الاسلام زمانی با بیان اینکه معیار مسلمان بودن، گفتن شهادتین است افزود: قائل شهادتین مسلمان است و براساس قرآن مسلمانی کافی است و ایمان شرط نیست.

معاون بین الملل حوزه علمیه قم، اسباب کافر شدن یک مسلمان از نگاه فقه مذاهب اسلامی را اول انکار صریح یکی از شهادتین و در درجه بعد انکار ضروریات دین دانست و تاکید کرد: این انکار در صورتی است که بداند انکار ضروری، مستلزم انکار نبوت خاتم الانبیاء است.

وی عواقب و پیامدهای تلخی چون قتل عمدی مومنین که مجازاتش خلود در جهنم است، ایجاد تفرقه بین امت اسلامی و تضعیف اقتدار امت اسلامی، زمینه سازی حضور استعمار در کشورهای اسلامی، ایجاد نا امنی و فساد در ارض و ایجاد نفرت به اسلام در بین ملت‌ های غیر مسلمان را از جمله نتایج جریانات تکفیری برشمرد.

وی اضافه کرد: طبق آمار سازمان ملل، اسلام بیشترین پیشرفت را در بین ادیان داشته است و برنامه ریزان استعمار ترسیدند که اگر اینطور ادامه بیابد در ۱۰۰ سال آینده اسلام دین اول جهان خواهد شد.

حجت الاسلام زمانی ادامه داد: لذا تصمیم گرفتند که اولا اسلام را بد نشان دهند و چهره خشنی از اسلام برای جهانیان به نمایش بگذارند و ثانیا با تفرقه اندازی، تکفیر، فرقه سازی ، کشتار و غیره باعث تضعیف اسلام و خشن و بد جلوه کردن آن شوند.

مولف کتاب «قرآن ومستشرقان» با بیان خاطره ای گفت: مسؤلی که در جلسه عبدالمالک ریگی بوده است تعریف می‌کرد که به او گفتند: چرا از نحوه کشتن فیلم می‌گرفتی و در سایت‌ها منتشر می‌کردی که همه از شما متنفر شوند؟ در جواب گفت: پولی که از آمریکا به ما می‌دادند شرط کرده بودند که از کشتارتان فیلم برداری کنید و در اینترنت بگذارید.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfjcd0.w6dm1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما