دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب : 24008

بیمه ورزشکاران کشور به زودی الکترونیکی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز:رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: بیمه ورزشکاران کشور به زودی الکترونیکی می‌شود و این صدور الکترونیک علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌ها ،مانع تخلف ، تقلب و بروز اشتباه انسانی است.
بیمه ورزشکاران کشور به زودی الکترونیکی می‌شود
به گزارش قم نیوز، لطفعلی پورکاظمی در مجمع انتخاباتی هیئت پزشکی ورزشی قم که امروز در سالن کنفرانس اداره کل ورزش و جوانان قم برگزار شد اظهار کرد : قم وجهه ویژه ای در فدارسیون پزشکی ورزشی دارد و استان قم همیشه در زمینه فعالیت‌های مرتبط با این فدراسیون الگو بوده و از این بابت به مدیران اداره کل ورزش و جوانان قم تبریک می گویم.

وی گفت : علت این که کارت بیمه ورزشی همواره به شکل دستی صادر می‌شده این بوده که استان‌ها به دلیل مشکلات ارتباطی در مناطق روستایی یا دور افتاده علاقه ای به صدور الکترونیک وکامپیوتری کارت‌ها نداشتند اما با فراگیر شدن دولت الکترونیک ، این بستر آماده می‌شود و کارت‌های بیمه احتمالاً از مهرماه الکترونیکی می‌شود.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی افزود: امور نرم افزاری صدور الکترونیک کارت‌های بیمه ورزشی در حال انجام است و صدور الکترونیک علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌ها و زمان رسیدگی به امور اعضا مانع تخلف ، تقلب و بروز اشتباه انسانی می‌شود.

پورکاظمی بیان کرد: در مورد دو رنگ بودن کارت‌های بیمه بین بیمه شدگان شهری وبیمه شدگان روستایی و عشایری ، انتقاداتی از فدراسیون وجود داشت که این اقدام برای تمایز دو گروه بود اما با صدور کارت الکترونیک ، این کارت‌ها یکپارچه سازی می‌شود و دیگر خبری از رنگ‌های متفاوت نیست.

وی در مورد افزایش حق بیمه ورزشکاران عنوان کرد: ۱۰ هزار تومان هزینه بیمه خیلی کمی است زیرا هزینه‌های بسیار زیادی بر دوش فدراسیون پزشکی ورزشی است و خدماتی که این فدراسیون ارائه می‌دهد بسیار ارزشمندتر از حق بیمه ۱۰ هزار تومانی است.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ابراز کرد: برای ازدیاد بیمه ورزشی و ممانعت از تخلف باشگاه‌ها در مورد بیمه کردن ورزشکاران، نیاز به بازرسی بیشتری داریم چنان که وقتی ۱۰۰ ورزشکار داریم و ۶ نفر از این تعداد بیمه شده‌اند ، این نقص بازرسی ماست.

پورکاظمی تصریح کرد: در سال ۳۰ نفر فوتی ناشی از حوادث ورزشی و ۲۵هزار آسیب دیده ورزشی داریم و آخر اسفند هر سال ۱۰ میلیون تومان هم در حساب فدراسیون نیست و این ، نشان دهنده هزینه‌های بالایی است که بر دوش این فدراسیون قرار دارد.

وی درباره چندنرخی شدن حق بیمه ورزشی گفت : منطقی نیست که یک ملی پوش میلیاردی حرفه ای و یک ورزشکار آماتور حق بیمه و خدمات یکسان داشته باشند و ما در تلاش هستیم این حق بیمه چند نرخی بشود و برای مثال ورزشکار حرفه ای حق بیمه بالا و خدمات بالاتر دریافت کند و سعی می‌کنیم این طرح را تا سال آینده اجرا کنیم.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی اظهار کرد : گاهی اسناد مربوط به ورزشکاران مشکل دارد ، کامل نیست یا در آن تخلف و تقلب انجام شده و گاهی در اثر بی توجهی و ناآگاهی ، فرد آسیب دیده متضرر می‌شود برای مثال ورزشکار آسیب دیده در اثر همین نا آگاهی ۱۲ میلیون تومان در بیمارستان خصوصی پرداخت کرده و ما نمی‌توانیم در چنین شرایطی هزینه‌ها را باز پرداخت کنیم و مراکز درمانی باید طرف قرارداد ما باشند.

پورکاظمی عنوان کرد: فرآیند ۳۶۵ روزه کردن کارت بیمه در دست اقدام است گرچه فدراسیون در این مورد از نظر مالی ضرر می‌کند اما این طرح را به‌صورت پایلوت انجام داده‌ایم و احتمال سراسری شدن آن در آینده هست.

وی خاطرنشان کرد: استان قم یکی از بهترین استان‌ها در زمینه خدمات پزشکی ورزشی است و امیدوارم با تداوم مدیریت محمد گلفشان در هیئت پزشکی ورزشی قم، روند رو به رشد این هیئت ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdjz0x.yt0oz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما