يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۷
کد مطلب : 24486

برخورداری 16 مسجد قم از اولویت های لازم برای ایجاد فضای سبز

قم نيوز : قم نیوز: رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم،گفت: 16مسجد قم از اولویت های لازم برای ایجاد فضای سبز در اطراف خود برخوردار هستند.
برخورداری 16 مسجد قم از اولویت های لازم برای ایجاد فضای سبز
به گزارش قم نیوز، ˈطوبی حجازیˈ روز یکشنبه در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر ، افزود: مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در بلوار ۱۵ خرداد،مسجد امام زین العابدین (ع)خیابان طالقانی ،مسجد مهدیه خیابان انقلاب ،مسجد خاتم الانبیا بلوار ۱۵ خرداد ۶۰ متری نوقطار، مسجد امام حسن ۲۴ متری میثم کوچه ۳۰ از جمله این مساجد می باشد.

وی مسجد انصار الحسین بلوار آزادگان میدان انصار الحسین، مسجد زینبیه بلوارمحمد امین ، مسجد حاجیه فاطمه خیابان امامزاده ابراهیم، مسجد امام صادق(ع) بلوار مدرس انتهای خیابان مهدیه و مسجد حضرت خدیجه(س) بلوار کارگر را از دیگر مساجدی ذکر کرد که امکان ایجاد فضای سبز درآنها وجود دارد.

رییس کمیسیون حقوقی و نظارت نیز با اشاره به اولویت های در نظر گرفته شده برای انتخاب این مساجد، گفت: قرار گرفتن مساجد در مناطق محروم و کم برخوردار و همچنین برخورداری از کادر قوی از جهت فرهنگی اعم از بسیج،کانون فرهنگی و امام جماعت از جمله این اولویت ها بوده است.

حجت الاسلام ˈسعید روحانیˈ کم بودن فضای سبز در اطراف مساجد را از دیگر اولویت های انتخاب این مساجد عنوان کرد، و افزود: مساجدی که از کادر قوی برخوردار نباشند فضای سبزی که در اطراف آنها ایجاد می شود، افزایش فساد و ناهنجاری های اجتماعی را در پی خواهند داشت.

روحانی با بیان اینکه با اجرای این طرح ،مساجد در محلات به عنوان محور قرار خواهند گرفت، افزود: در صورت افزایش این گونه مساجد الگوی مناسبی برای ساخت مساجد جدید بوجود خواهد آمد.

وی با اشاره به اختصاص ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح،افزود: در بررسی های صورت گرفته تعداد مساجدی که در قم این ویژگی ها را داشتند،۹۰ مسجد بوده که به دلیل کمبود بودجه از میان آنها ۱۶ مسجد انتخاب شده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcd9o0x.yt0oj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما