دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب : 25507

به آمریکا و انگلیس دل نبندیم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: اتکای اهل دنیا به قدرت‌های مادی و دنیوی است، تا حدی که معتقدند نباید اسباب نارضایتی آمریکا و انگلیس را فراهم کنیم.
به آمریکا و انگلیس دل نبندیم
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی، شامگاه یکشنبه در ادامه سلسله دروس اخلاقی ماه مبارک رمضان که در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد، گفت: محبت اهل بیت(ع) در عرض محبت خدا نیست و کسی نمی تواند ادعا کندکه خدا را دوست دارد، ولی دوستان خدا را خیر.

وی افزود: یکی از صفات اهل دنیا آن است که خود را عاقل و همه‌چیزدان می‌دانند و اهل معرفت آنان را احمق می خوانند؛ میزان حماقت اهل آخرت ممکن است بسیار جزیی باشد، ولی اهل دنیا در غفلت به سر می برند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یادآورشد: فرد احمق فردی است که هدفی را دنبال می کند ولی ابزار درست و راه درست را نمی‌رود و به هدفش نمی‌رسد؛ مثل بشر امروز که راه را گم کرده است.

آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: حماقت بزرگ اهل دنیا آن است که خوشی چند ساله را به خوشی ابدی ترجیح می‌دهند، در حالی که اهل آخرت بر عکس هستند و خوشی دنیوی را به شرطی که آخرت آنها را از بین نبرد می‌خواهند.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: توکل به خدا مهم‌ترین عامل در موفقیت‌ها است؛ زمانی که آدمی برای خدا گام بردارد و به فرمایشات انبیاء و خداوند تأسی کند، به موفقیت و رستگاری می‌رسد؛ در اینجا باید الطاف الهی را در هشت سال جنگ و دفاع مقدس مد نظر قرارداد زیرا رزمندگان ما با نیت خدایی می جنگیدند.

وی یادآور شد: اهل دنیا در صورت دیدن خوبی و لطف الهی همه چیز را به راحتی فراموش می‌کنند، ولی اهل خیر همیشه در حال شکر و ذکر خداوند هستند و بیشتر به استغفار می پردازند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، استغفار را مایه برکت زندگی دانسته و گفت: عده‌ای بدون توجه به گذشته‌ و اعتقادات خود برای رسیدن به منافع شخصی دست به تخریب یکدیگر می‌زنند، عده ای نیز برای رسیدن به مقاصد خود با دشمنان اسلام دست به یکی شده اند؛ کمک گرفتن از بیگانگان نوعی حماقت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: اهل آخرت در همه سختی‌ها به خدا پناه می‌برند و همیشه به رغم مشکلات پیروز و سربلند هستند؛ پیروزی ما در انقلاب و جنگ با همین رویکرد شکل گرفت؛ اتکای اهل دنیا به قدرت مادی، دنیوی و ... است، تا حدی که معتقدند نباید اسباب نارضایتی آمریکا و انگلیس را فراهم کنیم!

وی همچنین به اقرار فرماندهان اسرائیلی در مصاحبه تلویزیونی پس از جنگ چند روزه در لبنان اشاره کرد و عنوان داشت: این افراد به حضور عده‌ای سفیدپوش در جنگ اشاره کردند که به کمک مردم لبنان آمده بودند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله مصباح یزدی یادآور شد: به تازگی به این نتیجه رسیده‌ایم که باید فرهنگ اسلامی را در دانشگاه‌ها آموزش دهیم، در حالی که این امر باید در بطن جامعه قرار گیرد و مردم نیز با آن آشنا شوند و تنها به دانشگاه‌ها محدود نشود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdciywar.t1awu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما