پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : 27276
مدیرکل کار قم:

استان قم نیازمند ایجاد ۱۶ هزار فرصت شغلی در سال است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قم گفت: براساس مصوبات باید سالانه ۱۶ هزار فرصت شغلی در قم ایجاد شود که از این میان باید در پایان سال ۹۴ نرخ بیکاری به ۷ و چهار دهم درصد برسد.
استان قم نیازمند ایجاد ۱۶ هزار فرصت شغلی در سال است
به گزارش قم نیوز، چهارمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال در قم صبح دیروز با حضور طائی معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در تالار امام رضا (ع) استانداری قم برگزار شد.

نصرالله بازوند در این جلسه با بیان اینکه در ۵ ماهه نخست امسال تنها یک جلسه از این کارگروه برگزار شده است، اظهار کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده خواستیم تا بحث اشتغال مورد توجه ویژه مسئولان استانی قرار گیرد و ماهیانه به این مسائل رسیدگی شود.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قم با بابیان اینکه این کارگروه هر ماه با حضور مسئولان اجرایی استان در حال برگزاری است، افزود: براساس مصوبات باید سالانه ۱۶ هزار فرصت شغلی در قم ایجاد شود که از این میان باید در پایان سال ۹۴ نرخ بیکاری به ۷و چهار دهم درصد برسد.

وی به عوامل و علل کاهش بیکاری و عدم افزایش فرصت شغلی اشاره کرد و گفت: علت افزایش نرخ بیکاری در قم به دلایل مختلف از جمله کاهش سرمایه گذاری است چرا که کاهش سرمایه گذاری باعث کاهش فرصت شغلی می‌شود.

بازوند کاهش بهره وری از واحدهای تولیدی و خدماتی را ا دیگر عوامل عدم افزایش فرصت شغلی بیان کرد و افزود: عدم تناسب بین نیاز بازار کار و جویندگان کار نیز موضوع دیگری است که در این میان مانعی در جهت کاهش آمار بیکاری است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قم خاطرنشان کرد: طبق آمار رسمی سهم اشتغال صنعت در استان قم ۴۰درصد بوده که۳ و نه دهم درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: در طول سه سال ۲۴ هزار میلیارد ریال براساس سند توسعه مصوب شده که براساس آن بایدحدود ۳۰ هزار شغل ایجاد می‌شده که تاکنون محقق نشده است.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcd9x0x.yt0556a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما