يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : 27730
مدیر امور تربیتی جامعةالزهرا(س):

مسجد و احکام دین محور حکومت نبوی است

قم نيوز : قم نیوز: مدیر امور تربیتی جامعةالزهرا(س) گفت: مسجد، احکام دین، رسیدگی به مستضعفان و فعالیت در برابر فشارهای دشمن در حکومت نبوی اصل و محور است.
مسجد و احکام دین محور حکومت نبوی است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام احمد شیخ بهایی امروز در گفت‌وگو با فارس در قم ضمن تسلیت سالروز وفات پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: رسول خدا(ص) نزدیک‌ترین فرد به خداوند در عالم هستی بوده و واسطه‌ دستیابی به لطف و فضل خدا برای همه موجودات برتر است.
 
وی با بیان اینکه تمام نسل رسول‌الله(ص) پاک و پاکیزه است، گفت: پیامبر اکرم(ص) برای هدایت مردم تلاش و فعالیت می‌کردند، بنابراین برای ما الگو و اسوه در زمینه مجاهدت‌ها و از خودگذشتگی‌ها هستند.
 
مدیر امور تربیتی جامعةالزهرا(س) خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) در تمام ساعات به هدایت و ارشاد مردم اهتمام داشتند و ایشان سراسر شور، حرکت و انرژی بود.
 
وی تصریح کرد: در دوران کنونی وظیفه ما احقاق کلمه حق به عنوان امت پیامبر اکرم(ص) است، بنابراین باید از تلاش، مجاهدت و فداکاری ایشان الگوگیری کنیم و نباید ذره‌ای روحیه‌ مقابله با دشمن در ما کاهش پیدا کند.
 
شیخ بهایی یادآور شد: سرزمین جزیرةالعرب در آن زمان در خواب غفلت بود، ولی پیامبر اکرم(ص) در این سرزمین تمدنی را پایه‌گذاری کرد که همه تمدن‌ها از آن متاثر شدند.
 
وی ادامه داد: کسانی می‌توانند در صحنه اجتماعی عامل تلاش و مجاهدت باشند که اهل دعا به درگاه خداوند باشند و در این حوزه به بیان احکام،‌ اعتقادات، مسائل خانوادگی و اخلاقی که جامعه به آن نیاز دارد، بپردازد.
 
مدیر امور تربیتی جامعةالزهرا(س) خاطرنشان کرد: در حکومت اسلامی باید مانند پیامبر اکرم(ص) به دنبال اجرای احکام دین باشیم و تمدن نبوی الگو باشد و در نظر گرفته شود که در حکومت نبوی مسجد، احکام دین، رسیدگی به مستضعفان و فعالیت در برابر فشارهای دشمن اصل و محور است.
 
وی یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) قرآن و عترت را در بین امت به امانت گذاشتند، بنابراین باید از میراث پیامبر اکرم(ص) استفاده کرده و در مسیر آنها گام برداریم.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdciuyar.t1ayp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما