دوشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : 2807
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

حوزه‌های‌ علمیه خواهران به کانون هدایت منطقه تبدیل شده‌اند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه در حال حاضر تعداد طلاب خواهر با برادر برابر است، گفت: میزان اثرگذاری بانوان نسبت به برادران متفاوت است و حوزه‌های علمیه خواهران در هر کجا راه‌اندازی شده‌اند به کانون هدایت آن منطقه تبدیل شده‌اند.
حوزه‌های‌ علمیه خواهران به کانون هدایت منطقه تبدیل شده‌اند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمودرضا جمشیدی یکشنبه شب در مراسم رونمایی از تازه‌های نشر معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به برگزاری برخی جشنواره‌ها در سال‌های اخیر با حضور حوزه‌های علمیه خواهران اشاره کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین درسی که ما از این جشنواره‌ها گرفته‌ایم شناسایی ظرفیت‌ها در عرصه‌های مختلف است.

وی با اشاره به اینکه امروز جامعه اسلامی، اندیشمندان و فرهیختگان حساب ویژه‌ای برای حوزه‌های علمیه خواهران باز کرده‌اند، تاکید کرد: بانوان طلبه در جشنواره‌هایی که طی سه سال اخیر برگزار شده، در ارزیابی در سطح یکسانی نسبت به برادران قرار داشته‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: دستیابی به این مهم نشان می‌دهد که ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های علمیه وجود دارد و تلاش‌های صورت گرفته در زمینه ترویج فرهنگ پژوهش در حوزه‌های علمیه خواهران ثمر بخش بوده است.

وی افزود: البته تحقق و دستیابی به این مهم موجب شده که وظیفه مسئولان و تصمیم‌سازان حوزه‌های علمیه خواهران نسبت به گذشت سنگین‌تر شود.

جمشیدی از حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان یک سپاه عظیم فرهنگی ذکر کرد و گفت: ما باید از این ظرفیت در تحول و پاسخگویی استفاده لازم را داشته باشیم، در غیر این صورت در قبال عدم به کارگیری حوزه‌های علمیه خواهران در نشر معارف دینی مسئول هستیم.

وی بیان داشت: باید پژوهش در میان اساتید، طلاب و مسئولان حوزه‌های علمیه خواهران به یک فرهنگ تبدیل شود و ضروری است در این زمینه به خودباوری برسیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با تاکید بر اینکه همه طلاب باید با الفبای پژوهش آشنایی داشته باشند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور ۱۰۰ هزار بانوی طلبه وجود دارد که ۵۰ هزار نفر در دوره عمومی فارغ‌التحصیل شده‌ و ۴۵ هزار نفر بدون احتساب طلاب مدرسه علمیه جامعه‌الزهرا(س) در مدارس علمیه خواهران کشور مشغول به تحصیل و فراگیری علوم دینی هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد طلاب خواهر با تعداد طلاب برادر برابر شده است، گفت: البته میزان اثرگذاری بانوان طلبه نسبت به برادران طلبه متفاوت است و شاهد هستیم که حوزه‌های علمیه خواهران در هر کجا راه‌اندازی شده‌اند به کانون هدایت آن منطقه تبدیل شده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdci.uarct1avybc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما