شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : 29014
معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران:

ثبت نام حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور آغاز شد

قم نيوز : قم نیوز: معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در مقاطع مختلف سطح دو در بیش از ۳۷۰ مدرسه علمیه آغاز شد.
ثبت نام حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور آغاز شد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سید مهدی حسینی در نشست خبری پذیرش سراسری حوزه‌های علمیه خواهران که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: گسترش حوزه‌های انقلابی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است زیرا در قبل از انقلاب زمینه تحصیل خواهران بسیار محدود بود و خواهران فقط در شهرهای شیراز و قم خواهران تحصیل می‌کردند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران افزود: امام راحل معتقد بودند که از دامن زن مرد به معراج می‌رود و زنان مربیان جامعه هستند، همین نظر سبب گشترش تحصیلات خواهران شد.

وی تصریح کرد: خوهران طلبه در بیش از ۴۰۰ مدرسه علمیه در حال تحصیل هستند و امروز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در مقاطع مختلف سطح دو معادل کار‌شناسی در بیش از ۳۷۰ مدرسه علمیه آغاز شد و گروهی که دارای مدرک دیپلم هستند یک دوره پنج ساله را می‌گذارنند و افرادی که تا تا سوم راهنمایی تحصیل کرده‌اند نیز دوره یک ۷ هفت ساله را می‌گذرانند.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: در حال حاضردر ۵۰ مرکز تخصصی پذیرش دوازده رشته تحصیلی را برگزار می‌کنیم و مقطع سوم نیز در استان‌های قم، تهران، اصفهان و فارس برگزار می‌شود و دو رشته فقه خانواده و تفسیر تطبقی را برگزاردر مقطع چهارم می‌کنیم.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: علاوه بر داوطلبان ایرانی از افراد غیر ایرانی می‌توانند در سراسر کشور به غیر از اصفهان، گرگان و مشهد تحصیل کنند.

وی بیان کرد: امسال در سطح دو آزمون برگزار نمی‌شود و سنجش داوطلبان از طریق تحصیلات آن‌ها در مدارسی که تحصیل کرده‌اند، است و افرادی که بالا‌ترین امتیاز را کسب کرده‌اند برای مصاحبه دعوت می‌شود و پس از قبولی در مصاحبه پذیرش آن‌ها قطعی می‌شود.

حجت الاسلام حسینی گفت: امسال ثبت نام مدارس علمیه اینترنتی است و برای طلاب صفحه‌ای اینترنتی تعریف می‌شود که می‌توانند از طریق این صفحه به دنبال شرایط پذیرش برود.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: ظرفیت امسال را افزایش دادیم و در سطح دو ۱۵ هزار نفر، در سطح دو دو هزار نفر و در سطح چهار نیز تعداد محدود است.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته مرکز مدیریت در مدرسه معصومیه فقط پذیرش داشت و اما از سال گذشته در چهار نقطه قم مدرسه علمیه تاسیس شده است که در نیروگاه، خیابان امام خمینی (ره)، پردیسان و خیابان صدوق مدارس فعال وجود دارد.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: حدود ۷۰ هزار خانواده طلبه در قم زندگی می‌کند و باید ظرفیت را برای تحصیل خانواده این افراد فراهم کرد، به همین جهت کلنگ احداث مدراس علمیه در چند ماه گذشته نیز در قم زده شد.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: در چهار رشته در سطح سه برای هشتمین سال دوره‌های تربیت مدرس را برگزار می‌کنیم تا اساتید خبره را برای اعزام به استان‌ها و مدارس علمیه تربیت شوند و افرادی که موفق به پذیرش می‌شوند دو سال در قم تحصیل می‌کنند که تا به حال حدود ۲۰۰ نفر فارغ التحصیل شده‌اند.

وی با اشاره به عملکرد امسال حوزه‌های علمیه خواهران گفت: دو رشته فقه و اصول و تفسیر علوم قرآنی در سطح سه اصلاح شده است، در سطح چهار نیز دو رشته وارد شده و سطح دو نیز بازنگری شده و برنامه جدید و پیشنهادی برای اصلاح مقطع اول نیز ایجاد شده است.

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: ما امسال تنوع پذیرش را در دست اجرا داریم زیرا در گذشته پذیرش‌ها تمام وقت و حضوری بوده است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران افزود: در گذشته ظرفیت پذیرش در حوزه‌های علمیه خواهران ۵۰۰۰ نفر بوده که امسال ظرفیت سه برابر شده و به ۱۵ هزار نفر رسیده است.

وی بیان کرد: برای غنی شدن منابع درسی برخی از کتاب‌های درسی را برای نخستین بار وارد چرخه تدریس کرده‌ایم و نوآوری خوبی در مجموعه کلام حوزه ایجاد شده است.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: بانوان تحصیل کرده دانشگاهی نیز به تحصیل در حوزه علاقه‌مند شده‌اند و در سال گذشته ۴۰۰۰ هزار نفر از تحصیل کرده‌های دانشگاهی برای تحصیل در حوزه ثبت نام کردند که این نشان دهنده اشتیاق به تحصیل در حوزه است و همچنین نشان دهنده این مسئله است که نیازهای بانوان تنها در دانشگاه تامین نمی‌شود.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: درحال حاضر در مقطع یک بیش از ۹۰ درصد اساتید حوزه را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و در سطح سه بیش از ۸۰ درصد اساتید را آقایان تشکیل می‌دهند که امیدواریم شرایطی به وجود بیاوریم تا در سطح سه نیز شاهد حضور پررنگ طلاب خانم برای تدریس در سطح سه باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت غیر حضوری حوزه‌های علمیه خواهران قم بیان کرد: ۴۰۰۰ طلبه در سطح دو و سه غیر حضوری تحصیل می‌کنند که آموزش‌ها را در سه رشته تاریخ اسلام، فقه و اصول و تفسیر قرآن به شکل مجازی و غیر حضوری می‌گذرانند.

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: در حال حاضر تدریس آنلاین نیز برای طلاب برگزار می‌شود و حتی کلاس‌های رفع اشکال آن‌ها نیز به شکل آنلاین برگزار می‌شود البته در این این شیوه نیز حضور و غیاب طلاب در سوابق تحصیلی آن‌ها نیز ثبت می‌شود.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران افزود: برای پذیرش طلاب غیر ایرانی محدودیت در نظر نگرفته‌ایم و امیدواریم که از شرایط موجود استفاده کنند.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcfjxd0.w6d1yagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما

توی سایتwhcجای ثبت نام رو بیدا نمیکنم