يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : 29659
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم:

حمایت کانون مساجد از 1400 حلقه آموزشی، مهارتی / عضویت 37 هزار نفر در کانون‌های مساجد استان قم

قم نيوز : قم نیوز: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: بیش از 1400 حلقه آموزشی، مهارتی تحت حمایت کانون مساجد قم قرار دارند.
حمایت کانون مساجد از 1400 حلقه آموزشی، مهارتی / عضویت 37 هزار نفر در کانون‌های مساجد استان قم
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سعید روحانی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت برنامه‌های اوقات فراغت و ماه مبارک رمضان، برگزار شد اظهارداشت: دبیرخانه در سال جاری یک تفاهم نامه جامع برای کانون‌های مساجد قم در نظر گرفته است که ۳۴ عنوان برنامه با ریزبرنامه‌های مختلف در آن تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه در این تفاهم نامه بر اساس امتیازات مساجد، مبلغ ۸۰۰ هزار تومان الی ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تعلق می‌گیرد افزود: کانون ها می‌توانند از این مبلغ برای برگزاری برنامه‌های مختلف در طول سال استفاده کنند.

روحانی با اشاره به اینکه بالغ بر ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان داریم اظهارداشت: از این تعداد کانون تاکنون با ۳۱۰ مورد تفاهم نامه همکاری امضا کرده ایم.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به اینکه ۹۹ تفاهم نامه با خواهران و ۲۱۰ تفاهم نامه با برادران منتعقد شده گفت: طبق آمار واصله ۳۷ هزار ۶۰۰ نفر در این کانون ها فعال هستند که از آنها حمایت می کنیم.

وی با بیان اینکه کانون مساجد از ۱۴۷۶ حلقه علمی و فرهنگی، هنری حمایت می کند تصریح کرد: در حوزه آموزش و مهارت ۴۴۷ حلقه آسمانی، ۱۴۳ جلسه تفسیر قرآن در مسجد، ۱۰۷ حلقه درسی، ۴۵ هسته پژوهشی، ۱۷۸ اتاق فکر، ۲۱۶ جلسه با عنوان خانه های بهشتی، ۱۹۹ مورد پرسمان جوان، ۱۴۷ کلاس مهارتی، ۴۶ کلاس فنی و ۲۰۵ کلاس هنری را حمایت می کنیم.
روحانی با بیان اینکه از برگزاری مسابقه مدها متان از دیگر اقداماتی است که انجام داده ایم تصریح کرد: این مسابقه سالهای گذشته در سایر استان ها برگزار می شد اما مرحله نهایی این مسابقه آذرماه امسال در قم برگزار می شود.

وی با اشاره به برنامه جزءخوانی جوانان در ماه مبارک رمضان که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار می شود گفت: این مراسم به صورت منسجم و منظم برای جوانان و نوجوانان برگزار می شود که ۹۹ درصد از اعضا حاضر در آن از اعضا کانون مساجد هستند.

وی با اشاره به اینکه مسابقات فرهنگی و ورزشی تحت حمایت کانون مساجد برگزار می شود عنوان کرد: هرساله کانون مساجد با فراهم کردن محل اسکان زائران در مشهد امکان سفر مردم به این شهر مقدس از طریق کانون مساجد را فراهم می کند و امسال نیز شاهد ۲ هزار نفر به مشهد مقدس خواهیم بود.

روحانی با اشاره به اجرای مسابقات کتابخوانی در کل سال گفت: در مساجد قم ۱۷۰ کتابخانه داریم که مدیریت می شوند و به همین دلیل توانایی برگزاری مسابقات کتابخوانی را داریم، مسابقه نسیم معرفت نیز به عنوان یکی از این مسابقات اکنون در سراسر کشور در حال برگزاری بوده و مورد استقبال خوبی قرار گرفته است.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcaoinu.49nom15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما