پنجشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب : 31340
منبع : روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم
نماینده مردم قم در مجلس:

پیوست زیست محیطی در طرح توسعه قم وجود داشته باشد

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در توسعه صنعتی و کشاروزی استان، مؤلفه‌ها و شاخص‌های زیست‌محیطی باید مورد توجه جدی مسئولان امر قرار داشته باشد.
پیوست زیست محیطی در طرح توسعه قم وجود داشته باشد
به گزارش قم نیوز، احمد امیرآبادی‌فراهانی در دیدار مدیرکل و معاونان حفاظت محیط زیست استان قم اظهار داشت: این اداره‌کل وظایف و تکالیف خطیر و حساسی بر عهده دارد و همواره باید جایگاه حاکمیتی خود را با قوت و جدیت حفظ کند.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به برخی چالش‌ها و معضلات زیست‌محیطی استان قم، وضعیت بحرانی دریاچه نمک و دریاچه حوض سلطان را مورد توجه قرار داد و افزود: متاسفانه خشکسالی، تغییر اقلیم و قطع حقابه‌های زیست‌محیطی استان، این دو دریاچه را به کانون‌های بحرانی گرد و غبار و ریزگردها مبدل ساخته است.

وی بر ضرورت آمایش سرزمین و توجه به مولفه‌ها و شاخص‌های زیست محیطی در راستای توسعه صنعتی و کشاورزی استان قم تاکید کرد و گفت: همه مردم و مسئولان در برابر حفظ و حراست از محیط زیست وظایفی برعهده دارند و دستگاه‌های اجرایی باید با همه توان در تحقق این امر همدلی، همفکری و مشارکت داشته باشند.

وی خواستار برخورد جدی و قاطعانه با واحدهای آلاینده در استان و عدم تبعیض در برخورد با منابع آلاینده زیست‌محیطی شد و گفت: باید اعتبارات لازم از ردیف‌های استانی و ملی برای انجام برنامه‌ها و اقدامات موثر در حوزه‌های گوناگون زیست‌محیطی تخصیص یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم نیز در این دیدار گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات این اداره‌کل و وضعیت محیط زیست استان ارایه کرد و خاطرنشان کرد: چالش گرد و غبار و ریزگردها در استان نیازمند تسریع در رسیدگی در سطح ملی و برنامه‌ریزی روشن و مشخص و تخصیص اعتبارات لازم است.

سید رحمان دانیالی با اشاره به توانمندی و ظرفیت‌های گسترده استان قم در حوزه‌های محیط زیست انسانی و طبیعی، خواستار هماهنگی و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی برای رسیدن به سطح مطلوبی از مؤلفه‌های زیست‌محیطی در استان شد و تصریح کرد: برخورد با واحدهای آلاینده غیرمجاز و پیگیری برای دفع اصولی پسماندها از جمله اقداماتی است که در دستور کار جدی این اداره کل قرار گرفته است.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcawene.49n6y15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما