جمعه ۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 31746
امام جمعه قم:

حتی با اجرایی شدن توافق هسته‌ای ملت ایران به آمریکا اعتماد نمی‌کند

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: ما به دولت و دیانت و سخت‌کوشی تیم مذاکره کننده اعتماد داریم اما به دشمنان اعتماد نداریم و حتی پس از اجرای این توافق هیچگاه به آمریکا اعتماد نمی‌کنیم.
حتی با اجرایی شدن توافق هسته‌ای ملت ایران به آمریکا اعتماد نمی‌کند
به گزارش قم نیوز، آیت الله سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه قم اظهارداشت: باید در زندگی دنیایی خود به دنبال این باشیم که برای آخرت خود اعمال خیر را پیش بفرستیم.

امام جمعه قم افزود: شیطان و هوای نفس دو دشمن انسان هستند که لازم است در دنیا اعمال خود را بررسی کنیم تا ببینیم برای آخرت چه چیزی اندوخته‌ایم.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: تحریفی در زمینه مفاهیم معنوی در طول زمان رخ داده است؛ مفاهیمی مانند ایمان حتی در زمان پیامبر (ص) مورد تحریف واقع شده بود که پیامبر اکرم (ص) با آن مبارزه کرد و آیه ۱۵ سوره حجرات نشانه‌های ایمان را به خوبی معرفی کرده است.

وی عنوان کرد: اولین پایه ایمان در قرآن کریم ایمان به خدا و پیامبران است؛ اگر کسی حتی به یکی از پیامبران و یا کتب آن‌ها ایمان نداشته باشد مؤمن نیست.

آیت الله سعیدی گفت: ایمان باید در قلب قرار گیرد زیرا جایگاه ایمان واقعی در قلب و باطن است که در آیه ۱۴ سوره حجرات به آن اشاره شده است.

امام جمعه قم خاطر نشان کرد: نشانه سوم ایمان این است که انسان دچار شک و تردید نشود؛ شیطان دائم تلاش می‌کند ایمان به قلب کسی وارد نشود و در صورتی که قلبی مؤمن شد شیطان به دنبال نابودی این ایمان می‌رود. امروز کتب و شبکه‌های ماهواره ای شبهه افکنی می‌کنند که توجه به آن‌ها حرام است.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه متخصصان باید به شبهات پاسخ دهند، گفت: از این طریق باید به سوالاتی که برای جوانان ایجاد کرده‌اند پاسخ داده شود تا ایمان مردم از بین نرود.

وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته قم اظهارداشت: نشانه انسان متقی این است که به دنبال گناه نمی‌رود و در صورتی که سهواً گناهی از او سر بزند از آن بیزار است. این انسان در صورتی که شیطان به او نزدیک شود با یاد خدا او را از خود دور می‌کند.

آیت الله سعیدی با اشاره به سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان کرد: این نهاد همواره مورد تأیید نظام و امام خمینی (ره) بوده است و رهبری در این خصوص فرموده‌اند اگر این نهاد وجود نداشت مشکلات زیادی در برگزاری مراسم مختلف داشتیم.

امام جمعه قم با اشاره به موضوع حقوق بشر اسلامی تصریح کرد: در یمن سعودی‌ها مردم را به خاک و خون می‌کشد و آمریکا از آن دفاع می‌کند و واکنشی در برابر این جنایات ندارد در حالی که همیشه مدعی حقوق بشر بوده است.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به سالروز فاجعه هیروشیما گفت: رهبری فرمودند که مردم ما در روز قدس مواضع خود در مورد آمریکا را اعلام کردند و کسانی که خود چنین جنایاتی را انجام داده اند نمی‌توانند مدعی حقوق بشر باشند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به موضوع مذاکرات هسته‌ای خاطرنشان کرد: اصل نشستن شش قدرت جهانی در یک‌طرف میز و حضور ایران در سوی دیگر نشان‌دهنده قدرت نظام و مسئولان است.

آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: هیچ‌گاه قدرت‌های زورگو حاضر به مذاکره با ایران نبودند اما با عنایت امام زمان (عج) و هدایت‌های امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، شهدا و مردم فرزانه ما شاهد این اتفاق هستیم.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه باید ببینیم آیا می‌توانستیم در شرایط موجود امتیازات کمتری بدهیم و امتیازات بیشتری دریافت کنیم یا خیر گفت: اگر دولت و ملت ما رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در طول این سال‌ها برای مقاوم‌سازی کشور به‌خصوص در موضوع اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کرده بود امروز در مذاکرات دست بالاتری داشتیم.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) افزود: با این وجود امروز باید از تهدیدها استفاده و آن‌ها را به فرصت تبدیل کنیم و با اجرایی کردن رهنمودهای رهبری به خیر و سعادت دنیوی و اخروی دست پیدا کنیم.

آیت الله سعیدی عنوان کرد: ما به دولت و دیانت و سخت‌کوشی تیم مذاکره کننده اعتماد داریم اما به دشمنان اعتماد نداریم، حتی پس از اجرای این توافق هیچگاه به آمریکا اعتماد نخواهیم کرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcai0ne.49n6y15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما