سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب : 34610
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم:

همه مقاطع سنی باید بتوانند در کتابخانه‌های قم عضو شوند

قم نيوز : قم نگار: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به کمبود کتابخانه در قم، گفت: کتابخانه‌های عمومی باید به گونه‌ای باشند که تمامی گروه سنین بتوانند در آن عضو شوند.
همه مقاطع سنی باید بتوانند در کتابخانه‌های قم عضو شوند
به گزارش قم نگار، حجت الاسلام امیر عطاء اله جباری قبل از ظهر سه‌شنبه در بازدید مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از کتابخانه آیت الله خامنه‌ای این استان که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی انجام شد، طی سخنانی به وجود ۵۲ کتابخانه در استان قم اشاره کرد و گفت: ۲۳ کتابخانه زیر نظر مستقیم اداره کل کتابخانه‌های استان اداره می‌شود و مابقی نیز به عنوان کتابخانه‌های مشارکتی از حمایت‌های اداره کل کتابخانه‌های استان بهره‌مند می‌شوند.

وی به وجود ۱۰ کتابخانه در روستا‌ها و بخش‌های قم اشاره کرد و گفت: تعداد کل کتاخانه‌های استان قم نسبت به دیگر استان‌های کشور رقم کمتری را نشان می‌دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با تأکید بر اینکه کتابخانه‌های عمومی باید به گونه‌ای باشند که تمامی گروه سنین بتوانند در آن عضو شوند، بیان کرد: امکانات کتابخانه‌های عمومی و موضوع کتاب‌ها باید به گونه‌ای تدوین شوند که کودکان و نوجوان و حتی مقطع پیش دبستانی نیز بتوانند در کتابخانه عضو شوند.

وی به وجود کتابخانه‌های تخصصی در قم اشاره و ادامه داد: اعضایی که برای دریافت کتاب به کتابخانه‌های عمومی مراجعه می‌کنند بعد از دریافت راهنمایی‌های لازم چنانچه به کتاب‌های تخصصی احتیاج داشته باشند به کتابخانه‌های تخصصی استان ارجاع داده می‌شوند.

قم دومین استان در تولید کتاب بریل است
جباری در ادامه به بیان اینکه کتابخانه آیت الله خامنه‌ای قم مجهز به کتاب‌های دیداری و شنیداری است، ابراز داشت: کتابخانه دیجیتال و نرم افزار نیز عضو پذیرفته و امانت داده می‌شود.

وی در عین حال تأکید کرد: با وجود ورود فناوری‌های مختلف و گسترش روز افزون کتاب‌های دیجیتالی هیچ چیز نمی‌تواند جای کتاب فیزیک را بگیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان قم به بخش کتاب‌های بریل این کتابخانه اشاره و با بیان اینکه قم بعد از تهران دومین استان در تولید کتاب بریل است، ابراز کرد: تاکنون بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب در این کتابخانه تولید و به سراسر کشور ارسال شده است.

وی با بیان اینکه در بخش کتابخانه نابینایان قم سه هزار نسخه کتاب وجود دارد، گفت: چهار هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب گویا نیز موجود است که نابینایان می‌توانند از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcdz90s.yt0of6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما