دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : 36615
وزیر ارتباطات:

استان‌ها در زیرساخت‌های ارتباطات کمبودی ندارند

قم نيوز : قم نیوز: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کمبود زیرساخت ارتباطات در استان‌ها وجود ندارد، گفت: بخشی از فعالیت‌ها به بخش خصوصی واگذار شده که تاکنون این بخش در انجام رسالت‌های خود اهتمام ویژه داشته است.
استان‌ها در زیرساخت‌های ارتباطات کمبودی ندارند
به گزارش قم نیوز، محمود واعظی ظهر امروز در نشست صمیمی با مدیران و کارکنان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم که در سالن همایش اداره‌کل پست استان برگزار شد، با بیان اینکه استان قم اهمیت بسیاری برای کشور دارد، اظهار کرد: قم به عنوان دومین پایگاه مذهبی ایران افتخار ملت نظام اسلامی است.

وی از قم به عنوان یکی از مراکز علمی اصلی نظام اسلامی یاد کرد و افزود: قم به عنوان شاهراه مواصلاتی مسافران و زائران بسیاری را در خود جای داده است که بر این اساس کارمندان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان قم باید به زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت(ع) به شیوه ویژه‌ای خدمت کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: مهم‌ترین وظیفه دولت خدمت‌ به مردم است و اینکه برخی مسئولیت گرفته و از آن سواستفاده می‌کنند، اشتباه است.

وی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید به دنبال توسعه جامعه اسلامی است، عنوان کرد: مسلمانان دنیا به انقلاب اسلامی نگاه متفاوتی دارند، اگر ملت مسلمان ایران وضعیت اقتصادی مناسبی داشته باشند برای دنیا الگو هستند به همین علت باید تلاش کنیم تا نسبت به دیگران عقب نباشیم.

واعظی خاطرنشان کرد: کمبود زیرساخت ارتباطات در استان‌ها وجود ندارد، بخشی از فعالیت‌ها به بخش خصوصی واگذار شده که تاکنون این بخش در انجام رسالت‌های خود اهتمام ویژه داشته است.

وی به جایگاه پست در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: تجارت الکترونیک و دیگر فعالیت‌ها با محوریت آی‌تی در پست انجام می‌شود و امیدواریم پست با تحولاتی که انجام شده به دستاوردهای گسترده‌تری در این حوزه برسد.

واعظی ایجاد مهمانسرا در استان قم را یکی دیگر از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برشمرد و ادامه داد: امیدواریم پیگیری‌های لازم برای افزایش تسهیلات بانکی کم بهره به کارمندان پست پیگیری انجام گیرد؛ پست باید به بانک تخصصی آی‌سی‌تی تبدیل شود و با افزایش ظرفیت اشتغال به دستاوردهای لازم برسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه تغییر وضعیت در هیچ کدام از سازمان‌های دولتی انجام نمی‌شود، عنوان کرد: با اقدامات سال‌های گذشته دولت بسیار بزرگ شده است در صورتی که وظیفه دولت تصدی‌گری نیست و باید با سیاست‌گذاری امور را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی یادآور شد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مجوز افزایش حقوق کارکنان پست را صادر نکرده است اما به بهانه‌های مختلف وزارت برای افزایش حقوق این افراد تلاش می‌کند تا حقوق آنها با دیگر کارکنان این حوزه برابر شود.

واعظی از فعالیت‌های انجام شده برای تجهیز نامه‌رسان‌های پست یاد کرد و افزود:‌ انحصار مایه فساد است و دولت به دنبال رقابت است تا بتواند پیشرفت، تکنولوژی و خدمات گسترده را برای مردم رقم بزند.

وی با تاکید بر اینکه برندسازی زیرساخت دنبال می‌شود، یادآور شد: فعالیت‌های شرکت زیرساخت ارتباطات در سطح شرکت‌های معتبر بوده است، هیچ فردی باور نمی‌کرد این شرکت بتواند طی دو سال اخیر تجهیزات خود را به جایگاه کنونی برساند.‌

واعظی با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال افزایش نیروهای خود نیست، عنوان کرد:‌ نیروهای لازم برای جایگزینی افراد پیشکسوت و بازنشستگان در صورت نیاز جذب می‌شوند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcamine.49ni615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما