جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 38485
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

پروژه‌هاي شهرها بايد پيوست سلامت و ايمني داشته باشد

قم نيوز : قم نیوز: علي شمس دبير شوراي سياستگذاري جامعه ايمن كشور گفت: بحث ايمني در كشور ما مغفول مانده و پروژه‌هاي شهرها بايد پيوست سلامت و ايمني داشته باشد.
پروژه‌هاي شهرها بايد پيوست سلامت و ايمني داشته باشد
به گزارش قم نیوز، علي شمس ظهر دیروز در نخستين هم‌انديشي روساي كميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي شهر و معاونين خدمات شهري شهرداري كلانشهرهاي مذهبي كشور)مشهد، قم و شيراز( با تاكيد بر لزوم توجه به ارتقاء سلامت و امنيت شهرهاي كشور تصريح كرد: اگر شهرها براي ارائه خدمت به مردم ايجاد مي‌شود بايد پيوست سلامت و ايمني نيز داشته باشند.

وي با اشاره به مباني جامعه ايمن، وضعيت تصادفات و سوانح رانندگي در كشور را مورد توجه قرار داد و افزود: افتخار جمهوري اسلامي اين است كه فلج اطفال را ريشه كن كرده اما چرا روزانه بايد در كشور ما ۱۰۰ نفر در حوادث رانندگي مصدوم و معلول شوند.

دبير شوراي سياستگذاري جامعه ايمن كشور اضافه كرد: به ازاي مرگ هر نفر در روز بر اثر حوادث ۴۰ نفر بستري و هزار نفر سرپايي درمان مي‌شوند.

وي تصريح كرد: شهرها نه تنها در قبال شهروندان بلكه در قبال زائرين و مسافرين نيز وظيفه دارند كه ايمني را رعايت كنند و برنامه جامعه ايمن را اجرايي سازند

شمس با اشاره به تاريخچه جامعه ايمن در كشور اظهار كرد: طرح پيشگيري از حوادث در قالب جامعه ايمن در سال ۷۴ طي كارگاهي در كشور برنامه ريزي شد.

وي اضافه كرد: اما اين طرح در كشور مغفول ماند و پس از سال‌ها، سال ۸۳ شهر كاشمر توانست به عنوان نخستين مجري جامعه ايمن كشور به عنوان يكي از شهرهاي فعال در اين حوزه در جهان ثبت شود.

شمس با بيان اينكه تهران نيز سال ۸۶ به شبكه جهاني جوامع ايمن اضافه شد، افزود: در حال حاضر در ۳۵۰ جامعه و ۳۴ كشور جهان طرح جامعه ايمن اجرا مي‌شود كه كار آن پيشگيري از حوادث و سوانح است.

وي گفت: ايران رتبه دوم از نظر پيوستن به شبكه جهاني ايمن را دارا است و چين در اين زمينه پيشتاز است.

شمس با بيان اينكه ۲۲ منطقه تهران و ۱۲ شهر ايران به شبكه جهاني جامعه ايمن پيوسته است، خاطرنشان كرد: ۲۸ شهر ديگر نيز در حال تأمين زمينه‌هاي اجراي طرح جامعه ايمن هستند.

وي الحاق منطقه يك كلانشهر مشهد در سال ۹۴ به شبكه جهاني جوامع ايمن را مورد توجه قرار داد و گفت: مشهد در اجراي طرح جامعه ايمن در  كشور از تهران پيشتازتر است و مناطق اجرايي طرح در مشهد جزو افتخارات كشور هستند.

دبير شوراي سياستگذاري جامعه ايمن كشور با بيان اينكه برنامه‌هاي جامعه ايمن ۱۴ مورد است كه ايران دو برنامه را به صورت بومي به اين طرح اضافه كرده است، افزود: ايمني در جامعه ما مغفول و مهجور است، مديران بايد به اين مسئله توجه كنند و هر پروژه‌اي كه اجرا مي‌شود بايد با پيوست سلامت و ايمني باشد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchmknx.23n66dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما