چهارشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 39967
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل صدا و سیمای استان قم مطرح کرد

مشارکت شبکه‌های بین‌المللی برای پخش برنامه ترتیل‌خوانی حرم حضرت معصومه(س)

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل صدا و سیمای استان قم به مشارکت 10 شبکه تلویزیونی در پخش برنامه ترتیل‌خوانی قرآن کریم حرم حضرت معصومه(س) اشاره کرد و گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای، عراقی و لبنانی با دریافت مجوز پخش، این جلسات را انعکاس داده‌اند.
مشارکت شبکه‌های بین‌المللی برای پخش برنامه ترتیل‌خوانی حرم حضرت معصومه(س)
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد لطفی‌نیاسر سه‌شنبه شب در آیین شکرگزاری که به منظور تجلیل از خدمات خادمان حضرت معصومه(س) در ماه مبارک رمضان در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان اینکه خدمات‌رسانی به حرم کریمه اهل بیت(ع) نیازمند سعادت و توفیق الهی است، اظهار کرد: سفره قرآن کریم ویژگی‌های بسیاری دارد و برپایی این سفره در خانه اهل بیت(ع) ارزش آن را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه انسان باید شاکر نعمت‌های الهی باشد، اضافه کرد:‌ اکنون با توسعه تجهیزات جنگ نرم و افزایش تحرکات دشمن در این حوزه، شیعه مورد هجمه شبهات مختلف بوده اما به برکت خانه اهل بیت(ع) و جلسات قرآن این شبهات تاثیر قابل توجهی در میان مردم ندارد.

مدیرکل صدا و سیمای استان قم از جلسات تلاوت‌خوانی قرآن کریم به عنوان یک سنت حسنه یاد کرد و گفت: این سنت باید در سطح ملی و فراملی گسترش یابد زیرا این جلسات دارای استانداردهای رسانه‌ای بوده و اکنون این موضوع در بسیاری از نقاط کشور الگوبرداری شده است.

وی به مشارکت 10 شبکه تلویزیونی در پخش برنامه ترتیل‌خوانی قرآن کریم حرم حضرت معصومه(س) اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر شبکه‌های رسانه ملی مجموعه‌های بین‌المللی رسانه‌ای نیز مشارکت‌های مطلوبی داشته و شبکه‌های عراقی و لبنانی با دریافت مجوز پخش، جلسات ترتیل‌خوانی حرم کریمه اهل بیت(ع) را انعکاس داده‌اند.

لطفی‌نیاسر اجرای بیش از 120 مراسم احیا در رسانه ملی را برخی از اقدامات انجام شده برشمرد و تصریح کرد: دعای جوشن کبیر از 10 نقطه مختلف کشور در شبکه‌های ملی پخش شده است؛ به برکت سفر رهبر انقلاب اسلامی به قم هزینه یک میلیارد و 500 میلیون تومانی تجهیزات فنی مورد نیاز برای پوشش رسانه‌ای فعالیت‌های حرم حضرت معصومه(س) تامین شده و کیفیت تصاویر امسال با سال‌های گذشته قابل مقایسه نبوده است.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان پخش هفت برنامه محوری حرم حضرت معصومه(س) از رسانه‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است، مطرح کرد: تلاش مضاعف و انسجام از ویژگی خادمان حرم حضرت معصومه(س) است که با تکیه بر این عناصر توانسته‌اند در حوزه‌های مختلف به دستاوردهای مورد نظر برسند.

مدیرکل صدا و سیمای استان قم با تاکید بر اینکه خداوند متعال پاداش معنوی خدمات‌رسانی به خادمان اهل بیت(ع) را در دنیا و آخرت می‌دهد، عنوان کرد: امیدواریم به برکت آموزه‌های قرآن کریم بتوانیم در سال‌های آینده به شیوه مطلوب‌تر از گذشته به حرم حضرت معصومه(س) خدمت‌رسانی کنیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcd5n0s.yt0n96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما