قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم قم مدر مجلس شورای اسلامی گفت: در استان باید جلسات مجمع نمایندگان تشکیل شود. در استان های دیگر حداقل ماهی یک نشست مجمع دارند و ما هم باید این روند را داشته باشیم.
جلسات مجمع نمایندگان استان قم به طور منظم برگزار شود/ اصول اقتصاد مقاومتی در برنامه ریزیها مورد توجه قرار گیرد
به گزارش قم نیوز، مجتبی ذوالنور عصر امروز در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی که در استانداری قم برگزار شد با اشاره به اینکه قرارگاه معنای عملیاتی دارد اظهارداشت: اگر بحث در مورد ستاد بود صحبت از نظارت و برنامه ریزی وجود داشت اما قرارگاه ناظر بر اجرا و عملیات است.

عضو مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری توجه ویژه در استخدام این لفظ داشتند و نام سال را اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کردند افزود: بنابر این کار نیاز به قرارگاه دارد و ستاد اینجا محلی از اعراب ندارد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه ها و بخش های مختلف زمانی که می خواهند طرح و برنامه ای ارائه دهند برنامه و کارشان باید ناظر بر اصول بیست و چهارگانه و سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی باشد عنوان کرد: به طور مثال در بحث افزایش تولید و شرکت های دانش بنیان، تکیه بر توانمندی داخلی مطرح شده است که در استان معنای خاص خود را دارد.

ذوالنور با اشاره به اینکه مطالب طرح شده خوب است اما ممکن است تفاوت چندانی با جلسات سی سال پیش نداشته باشد عنوان کرد: باید دید چه چیزی مطابق با اقتصاد مقاومتی است. این ظرفیت ها باید شناسایی و با اصول اقتصاد مقاومتی تطبیق داده شود.

وی با اشاره به اینکه با دکتر لاریجانی پس از انتخابات صحبت کردیم و گفتیم نمی شود درب افکار را بست و تنوع دیدگاه سیاسی هم اگر مطابق با نظام باشد برکتی برای نظام است گفت: این تفاوت ها نباید فاصله ایجاد کند و مسائل استانی و کشوری را تحت الشعاع قرار دهد. باید به هم نزدیک شویم و اگر نشد حداقل در دو عرصه منافع ملی و دیگری منافع استانی نباید شاهد اختلاف باشیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با حفظ حرمت همه گرایش ها اعلام می کنیم هرکه برای حل مشکلات پیشنهادی دارد باید مورد حمایت قرار گیرد گفت: در استان باید جلسات مجمع نمایندگان تشکیل شود. در استان های دیگر حداقل ماهی یک نشست مجمع دارند و ما هم باید این روند را داشته باشیم.

ذوالنور با اشاره به اینکه دکتر لاریجانی با ما موافقت کرده اند و قرار بر این شده که در هر زمینه که استان مشکلی دارد جلسات را تشکیل دهیم افزود: استانهای دیگر به شرایط استان قم غبطه می خورند اما باید از این پتانسیل نمایندگان قم که در هیئت مدیره هستند استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری مستقیم در مورد اقدام و عمل صحبت می کنند گفت: به همین دلیل باید مستقیم وارد عرصه عمل شد. نیازهای فراوان و منابع محدود داریم که باید این منابع را با اولویت های اول خواسته های خود تطبیق دهیم.

وی با اشاره به اینکه رکود یکی از مسائل است که در حال حاضر کشور را با مشکلاتی مواجه کرده است تصریح کرد: ممکن است برخی مشکلات را بتوان حل کرد اما برخی مشکلات مختص کل کشور است اما باید این منابع محدود را متوجه اموری کرد که بازدهی داشته باشد.

انتهای پیام/ ۱۳۰
https://qomnews.ir/vdcexw8e.jh87pi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما