جمعه ۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 40365
منبع : پایگاه اطلاع رسانی بهزيستي قم
مدیرکل بهزیستی استان قم خبر داد

موفقیت مراکز مشاوره بهزیستی در کاهش طلاق

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: بیش از 30 درصد زوجینی که به مراکز مشاوره سازمان بهزیستی استان رجوع می‌کنند، پس از دریافت مشاوره برای مشکلات زندگی مشترک خود راه‌‌حل می‌یابند و از طلاق منصرف می‌‌شوند.
موفقیت مراکز مشاوره بهزیستی در کاهش طلاق
به گزارش قم نیوز، رضا سلیقه  با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر میزان طلاق،‌ کودکان خیابانی، دختران فراری،‌ خودکشی و سایر آسیب‌های اجتماعی رشد کرده است، اظهار کرد: در استان قم 27 درصد از ازدواج‌ها منجر به طلاق می‌شود که این ‌آمار بسیار نگران کننده است.

وی افزود: با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه، ‌زوجینی که تصمیم به طلاق گرفته‌اند برای بررسی علل طلاق خود به بخش مشاوره سازمان بهزیستی ارجاع داده می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قم تصریح کرد: بیش از 30 درصد زوجینی که به مراکز مشاوره سازمان بهزیستی استان قم رجوع می‌کنند، پس از دریافت مشاوره، برای مشکلات زندگی مشترک خود راه‌‌حل می‌یابند و از طلاق منصرف می‌‌شوند.

سلیقه از گسترش برنامه‌های سازمان بهزیستی در راستای کاهش طلاق در استان خبر داد و تصریح کرد: سازمان بهزیستی استان قم در راستای کاهش میزان طلاق در استان، در حال توسعه بخش مشاوره پیش از ازدواج و پیش از طلاق برای زوجین است تا بتواند آمار طلاق را در استان تا حد ممکن کاهش دهد.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از ازدواج‌ها در پنج سال اول منجر به طلاق می‌شوند، افزود: این مسئله نشان می‌دهد که جوانان ما اطلاعات کافی درباره ازدواج و زندگی مشترک ندارند و با نداشتن ‌آگاهی لازم برای ازدواج تصمیم ‌می‌گیرند.

این مسؤول تصریح کرد: سازمان بهزیستی قم با هدف افزایش اطلاعات زوجین پیرامون ازدواج و زندگی مشترک اقدام به برگزاری جلسات آموزشی قبل از ازدواج برای آنها کرده است تا بتوانند به دور از احساسات و با آگاهی لازم و عقلانیت برای زندگی آینده خود تصمیم بگیرند.

سلیقه با اشاره به لزوم فعالیت بخش‌های مختلف فرهنگی جامعه برای کاهش میزان طلاق گفت: دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی وظیفه دارند در راستای افزایش اطلاعات جوانان پیرامون ازدواج و زندگی مشترک، فعالیت بیشتری انجام دهند تا جوانان از ابتدا بنای زندگی مشترک خود را سالم و محکم بنا کنند و به سراغ طلاق نروند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchmxnk.23nv-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما