سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 4149

حوزه های علمیه خواهران سراسر كشور طلبه می پذیرد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر سنجش و پذیرش حوزه های علمیه خواهران سراسر كشور از آغاز ثبت نام مراكز حوزوی در 15 بهمن ماه جاری تا بیست وهشتم اسفندماه جاری خبر داد.
حوزه های علمیه خواهران سراسر كشور طلبه می پذیرد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محسن محدث روز سه شنبه  در این خصوص گفت: بانوان واجد شرایط می توانند با مراجعه به سایت www.whc.ir/paziresh و یا حضور در مراكز حوزوی اقدام به ثبت نام در دوره عمومی ( كارشناسی) ودوره عالی( كارشناسی ارشد) كنند.

وی افزود: در دوره عمومی بیش از ۲۷۰ حوزه علمیه خواهران در سراسر كشور وجود دارد كه امسال با افزایش امكانات و تجهیزات در سطح دو بالغ بر ۱۲ هزار نفر و در سطح سه بیش از ۵۰ درصد ثبت نام كنندگان را پذیرش خواهیم كرد.

محدث، با اشاره به پذیرش در دوره عمومی و دوره عالی، گفت: بانوان طلبه می توانند در دوره عمومی حضوری به صورت تمام وقت و پاره وقت، نیمه حضوری و در دوره عالی به صورت حضوری و نیمه حضوری و غیر حضوری به تحصیل مشغول شوند.

وی افزود: شش رشته برای سال تحصیلی ۹۱-۹۲ از جمله تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، تاریخ اسلامی، كلام اسلامی و فلسفه اسلامی و مطالعه اسلامی زنان و اخلاق و تربیت اسلامی در نظر گرفته شده است.

وی زمان برگزاری آزمون سطح دو را ۱۵ اردیبهشت سال ۱۳۹۱ ذكر كرد و گفت: این آزمون در ۱۱۰ مركز حوزوی سراسر كشور برگزار می شود كه حافظان كل قرآن و نهج البلاغه و فارغ التحصیلان مراكز آموزش عالی در مقطع كارشناسی و بالاتر معاف از آزمون هستند.

مدیر سنجش و پذیرش حوزه های علمیه خواهران سراسر كشور، افزود: آزمون سطح سه نیز در ۲۲ اردیبهشت سال ۹۱ در ۴۴ مركز حوزوی برگزار می شود كه پذیرفته شدگان سطح دو و سه در مصاحبه علمی، رفتاری و اخلاقی شركت كرده و نتایج نهایی پذیرش در اواسط مردماه سال ۹۱ اعلامی می شود.

وی تحصیل بیش از ۳۰ هزار بانو طلبه را در حوزه های علمیه، ۲۰ هزار نفر فارغ التحصیل حوزوی و اشتغال ۱۰ هزار نفر از بانوان طلبه را از ظرفیت های سالانه حوزه های علمیه خواهران سراسر كشور برشمرد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcj.xexfuqevhsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما