يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۲۰
کد مطلب : 49126
منبع : خبرگزاری مهر
آیت الله نوری همدانی:

عده‌ای به دنبال تحریف سیره امام(ره) هستند

قم نيوز : قم نيوز: یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه عده‌ای به دنبال تحریف سیره امام خمینی(ره) هستند، گفت: امروز عده‌ای می‌گویند از امام حرف بزنیم اما «مرگ بر آمریکا» نگوییم.
عده‌ای به دنبال تحریف سیره امام(ره) هستند
عده‌ای به دنبال تحریف سیره امام(ره) هستند
به گزارش قم نيوز، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در دیدار جمعی از اعضای ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره)، رهبر کبیر انقلاب را شخصیت ممتاز و بی بدیل عصر ما دانست و گفت: هنوز این بزرگوار برای جهان شناخته نشده، شخصیتی که به معنای واقعی توانستند، هیبت و ابهت دروغین مستکبران را بشکنند و آن‌ها را به انزوا بکشانند و اسلام ناب را به عرصه زندگی مردم بیاورند.

وی در ادامه افزود: آنچه انسان را متأثر می‌کند، ظلمی است که امروز عده‌ای در داخل نیز با گزینشی کردن مطالب امام(ره)، مقصود آن بزرگوار را پنهان می‌کنند.

این مرجع تقلید با بیان این که همیشه در ملاقات‌ها، اصرار دارم 3 کتاب صحیفه، دفتر تبیان و وصیت نامه امام(ره)، باید کتاب بالینی ما باشد تا همه با آن فکر و اندیشه آشنا شوند، اظهار داشت: عمق شخصیت امام بزرگوار در این کتب معلوم است؛ این انسان بزرگ در درجه اول یک فقیه بزرگ، فقیه سیاستمدار و یک انسان الهی است.

وی خاطرنشان کرد: موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) باید به طور گسترده این کتب را چاپ کند و در اختیار علاقمندان بگذارد و مراکز آموزش به عنوان درس تدریس کنند.

آیت الله نوری همدانی افزود: در جای جای این سخنان، حرف از استکبار ستیزی، دفاع از مظلوم،‌ مبارزه و جهاد، فرهنگ ایثار و شهادت است، امروز عده‌ای می‌گویند از امام حرف بزنیم؛ اما «مرگ بر آمریکا» نگوییم مگر می‌شود از امام حرف زد، ولی سیره امام(ره) را نادیده گرفت.

وی بیان کرد: امام فرمودند، «آمریکا شیطان بزرگ است، آمریکا جنایتکار است» امام(ره) آموخت، اسرائیل باید محو شود، فرمودند،‌ وظیفه ما دفاع از مظلوم است، فرهنگ ایثار و شهادت باید باقی بماند.

استاد سطوح عالی حوزه با بیان این که مگر می‌شود از امام گفت، ولی آرمان امام را نادیده گرفت، تصریح کرد: غصه امروز این است که یونسکو سند 2030 را بدهد با هر عنوانی در این کشور جمهوری اسلامی امضا بشود و کسی هم پاسخگو نباشد و عده‌ای هم توجیه کنند و منتقدین را بی‌اطلاع بدانند.

وی گفت: متأسفانه صدا و سیما هم به اعتراض مراجع و علما توجه نمی‌کند، البته بنده بارها گفتم و بعضی از علما و مراجع بزرگوار هم تأکید کردند؛ باید تکلیف این موضوع مشخص شود و به هیچ وجه نخواهیم گذاشت چیزی در این مملکت اجرایی شود که خلاف شرع و اسلام و فرهنگ اهلبیت علیهم السلام باشد؛ ما از امام(ره) آموختیم که حقایق را بدانیم و از حق دفاع کنیم.

آیت الله نوری همدانی در ادامه حضور مردم در برنامه‌های بزرگداشت امام راحل و شهدای پانزده خرداد را بسیار ضروری دانست و گفت: این انقلاب با عنایت خداوند متعال و همت مردم بزرگوار و رهبری رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه‌ای تا به امروز با قوت حفظ شد و در آینده نیز با وحدت و انسجام مسئولان زحمت کش نظام و حمایت مردم و رهبری آیت الله خامنه‌ای تا ظهور امام عصر عجل الله تعالی فرجه ادامه پیدا خواهد کرد.
انتهاي پيام / 137
https://qomnews.ir/vdcb08ba.rhb95piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما