پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 49312
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنائی استان قم:

سنجش سلامت نوآموزان باید به دوره پیش‌دبستانی بسط داده شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنائی استان قم گفت: فرآیند سنجش سلامت نوآموزان در بدو ورود به دبستان را باید به دوره پیش‌دبستانی بسط داد تا با تشخیص مشکلات نوآموزان و مداخله به هنگام نسبت به رفع آن اقدام کرد.
سنجش سلامت نوآموزان باید به دوره پیش‌دبستانی بسط داده شود
به گزارش قم نیوز، سید احمد آقامیری، با اشاره به اجرای طرح سنجش کودکان استثنایی در استان قم اظهار کرد: طرح سنجش بحثی کلیدی، حائر اهمیت و بسیار حساس است.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت طرح سنجش چندین جلسه برگزار شده و مصوباتی نیز برای اجرا در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی استان قم با بیان اینکه سنجش نوآموزان در بدو ورود به دبستان از اهمیت زیادی در فرایند آموزش و یادگیری برخوردار است اضافه کرد: نخستین تجربه ارتباط با مجموعه‌های آموزشی برای نوآموزان در پایگاه‌های سنجش شکل می‌گیرد و این فرآیند همیشه در ذهن کودک می‌ماند پس باید تمام تلاش خود را به‌کار ببندیم تا بتوان به بهترین شکل تجربه و خاطره آموزشی را در ذهن کودکان حک کنیم تا علاوه بر شاخصه سازندگی در زمینه افزایش علاقه نونهالان به علم به نفع آینده کشور نیز بهره‌مند شویم.

آقامیری از اجرای طرح سنجش برای 24 هزار نوآموز در بدو ورود به دبستان خبر داد و گفت: طرح سنجش برای حدود 8 هزار نوآموز پیش‌دبستانی در سطح شهر و همچنین در مناطق نیازمند به صورت ارتباط مستمر و سازنده برای سال تحصیلی جدید پیش‌بینی‌شده است.

وی تعامل مرکز بهداشت قم با اداره استثنایی را بسیار مناسب دانست و ابراز کرد: برای پیگیری مشکلات شناسایی ‌شده دانش آموزان در طرح سنجش تا حصول نتیجه نهایی همکاری‌ها ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنائی استان قم اضافه کرد: اجرای طرح سنجش به ‌صورت سامانه‌ای در سال گذشته که با کمترین مشکل صورت گرفت افتخاری برای شهر مقدس قم است.

آقامیری عنوان کرد: فرآیند سنجش سلامت نوآموزان در بدو ورود به دبستان را باید به دوره پیش‌دبستانی بسط داد تا با تشخیص مشکلات نوآموزان و مداخله به هنگام نسبت به رفع آن اقدام کرد.

وی ثبت اطلاعات نوآموزان بدو ورود به دبستان را یکی از مطالبات مدیران مدارس ابتدایی در سطح کشور دانست و گفت: یکی از مطالبات مدیران در سطح کشور لینک شدن سامانه سنجش و سناد بوده است که در سامانه سال 96 این مشکل رفع می‌شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcirpa5.t1a3z2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما