شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 49396
منبع : خبرگزاری فارس
نائب رئيس مجمع نمايندگان طلاب حوزه علميه قم:

امام حسن(ع) تنها باب رحمت الهي در مدينه بودند

قم نيوز : قم نیوز: نائب رئيس مجمع نمايندگان طلاب حوزه علميه قم گفت: وجود امام حسن(ع) تنها باب رحمت الهي در مدينه بودند كه نيازمندان را اميدوار كرده بود و سفره احسان امام حسن(ع) تنها به نزديكان خلاصه نمي‌شد بلكه مشكل‌گشا، حلال مصائب و سختي‌هاي افراد مختلف بود.
امام حسن(ع) تنها باب رحمت الهي در مدينه بودند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام جلال رضوی مهر، ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسن(ع) اظهار کرد: دوران زندگی و حیات امام حسن(ع) از دوران بسیار حساس عصر امامت و ولایت اهل بیت(ع) محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امام حسن(ع) بخشی از دوران زندگی خود را در کنار جدش پیامبر اکرم(ص) سپری کردند دوران 30 ساله زندگی ایشان مملو از تلخی‌ها و مشکلات بود که منجر به خانه‌نشینی حضرت علی(ع) شد.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی‌های امام حسن مجتبی(ع) گفت: عبودیت، بندگی، صفا، جوانمردی، حلم و صبر امام حسن(ع) از جمله امتیازات برجسته این شخصیت معنوی است باید بدانیم مطالب بسیار ناب و منحصر به فرد از این امام بزرگوار در زمینه تفسیر آیات قرآن به عنوان ذخیره و پشتیبان علمی به یادگار مانده است.

وی عنوان کرد: این امام بزرگوار که دارای شجاعت، صلابت و ایستادگی در برابر زر، زور و تزویر حکام بودند توانستند با تدبیر پذیرش صلح انسجام، یکپارچگی و تقویت بنیه آحاد امت اسلام را به عنوان یکی از افتخارات خود ثبت کنند.

وی عنوان کرد:‌ بدون تردید وجود فتنه‌ها و تهدیدها سبب شده بود تا شایعات گوناگون، تهمت‌ها، افتراها و فضیلت‌شکنی و تضعیف جایگاه امامت در دستور کار دشمنان و بدخواهان قرار گیرد ولی حلم حسنی همراه با عقلانیت و تدبیر اجازه نداد که دشمن به طور کامل به اهداف خود برسد.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم یادآور شد: امام حسن(ع) از فرماندهان جنگ در سپاه پدر خود در جنگ جمل بودند و یاران امام علی(ع) دلیری، شجاعت و جنگجویی و روحیه جهادی امام حسن(ع) را مثال‌زدنی می‌دانستند.

وی با بیان اینکه از امام حسن(ع) نقل شده هر کس بنده خدا شود خداوند همه چیز را به بندگی او در می‌آورد گفت: امام حسن(ع) برای شیعیان دعا می‌کند تا خداوند نواقص بندگی آنها را ببخشد در روایت وارد شده که امام حسن(ع) تجلی عقلانیت هستند.

رضوی‌مهر خاطرنشان کرد: وجود امام حسن(ع) در مدینه تنها باب رحمت الهی بود که نیازمندان را امیدوار کرده بود سفره احسان امام حسن(ع) تنها به نزدیکان خلاصه نمی‌شد بلکه مشکل‌گشا، حلال مصائب و سختی‌های افراد مختلف بود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcaieny.49noo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما