شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب : 49725
منبع : خبرگزاری فارس
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی:

بزهکاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در ماه رمضان کاهش پیدا می‌کند

قم نيوز : قم نيوز: عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فضای معنوی ماه مبارک رمضان به گونه ای است که خوشبختانه بزهکاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در این ماه، کاهش چشمگیری می‌یابد.
بزهکاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در ماه رمضان کاهش پیدا می‌کند
بزهکاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در ماه رمضان کاهش پیدا می‌کند
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن خیری اظهار داشت: در ماه رمضان فضای معنوی این ماه موجب می‌شود که شاهد تقویت سلامت روحی و روانی فرد و جامعه باشیم که یکی از خروجی‌هایش کاهش چشمگیر و قابل توجه معضلات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی است.

وی افزود: آنچه ماه رمضان را از ماه‌های دیگر سال متمایز می‌سازد همین فضای معنوی حاکم بر زندگی فردی و اجتماعی است که به ویژه حضور در محافل دینی و مساجد، انس بیشتر با قرآن و دعا و مناجات در فضاسازی و سوق دادن بیشتر افراد جامعه به سمت معنویت نقش بسیار موثری ایفا می‌کند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: به لطف الهی در این ماه بستر و فضای لازم برای این امر کاملاً مهیاست و کافی است که هرکس اراده کند در طول این یک ماه ارتباطش را با خدای مهربان بهتر کند که به برکت همین ارتباط قطعاً ارتباطش با بندگان خدا نیز بهتر و مطلوب‌تر می‌شود.

وی همچنین گفت: از دیگر برکات و دستاوردهای فرهنگی و اجتماعی ماه مبارک رمضان، تقویت سنت حسنه صله رحم و افزایش رفت و آمدهای خانوادگی به بهانه دعوت به افطار است که هم ثواب و اجر بسیاری برای آن درنظر گرفته شده و هم این که در تألیف قلوب و رفع کینه و کدورت‌ها در جامعه و به ویژه قوم و خویشان بسیار مؤثر است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgnu9t.ak9yx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما