يکشنبه ۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۶
کد مطلب : 50093
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام رفیعی:

دولت تولید و صنعت کشور را حمایت کند

دولت در برخورد با کارفرمایان منعطف عمل کند
قم نيوز : قم نيوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: اید در برخورد با کارفرمایان انعطاف از سوی دولت باشد، باید مالیات‌ها با یک نگاه واقع بینانه وضع شود و صاحبان کارخانه‌ها و کارفرمایان توسط دولت حمایت شوند.
دولت تولید و صنعت کشور را حمایت کند/دولت در برخورد با کارفرمایان منعطف عمل کند
دولت تولید و صنعت کشور را حمایت کند/دولت در برخورد با کارفرمایان منعطف عمل کند
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در جلسه سخنرانی در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به راه‌های ترقی انسان اظهار کرد: خوش خلقی و مهربانی موجب می‌شود که انسان در زندگی خودش ترقی کند.

وی ادامه داد: شاید مشکل بودجه دولت با افزایش مالیات‌ها حل می‌شود، اما این سیاست مشکل گران شدن کالاها را حل نمی‌کند، باید در برخورد با کارفرمایان انعطاف از سوی دولت باشد، باید مالیات‌ها با یک نگاه واقع بینانه وضع شود و صاحبان کارخانه‌ها و کارفرمایان توسط دولت حمایت شوند.

استاد حوزه علمیه قم انجام برخی کارها را موجب از بین رفتن کل عمل دانست و تصریح کرد: براساس آیات قرآن اگر کسی عامدانه و با علم در مقابل دین بایستد و مرتد شود، تمام اعمال او از بین خواهد رفت.

رفیعی با اشاره به عوامل حبط اعمال اظهار کرد: ریا یکی از این عوامل است، براساس آیات قرآن دادن صدقه به صورت مخفی ثواب بیشتری از دادن صدقه به صورت علنی است، اینکه گاهی توفیقات انسان کم می‌شود، به دلیل ریا عمل است.

وی ادامه داد: بی احترامی به ائمه معصومین(ع) هم یکی دیگر از عوامل حبط اعمال انسان است و به این مساله در آیات قرآن کریم و روایات اشاره شده است، شرط قبولی اعمال انسان، پذیرش ولایت امام علی(ع) و داشتن حب اهل‌بیت(ع) است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: یکی از وظایف زن مسلمان، گرم نگاه داشتن کانون خانواده و همسرداری است، البته مردان نیز باید با همسران خود در خانه‌هایشان خوش خلقی داشته باشند.

رفیعی با اشاره به ضرورت خوش خلقی همسران با یکدیگر در زندگی مشترک اظهار کرد: اگر زنی به همسر خودش بگوید که خیری در زندگی با تو ندیدم، این حرف او موجب حبط اعمالش در ان روز خواهد شد.

وی ادامه داد: مهم تر از خود عمل، حفظ آن عمل است، برخی صادقانه وارد ماه مبارک رمضان شدند، اما اعمال آن‌ها حبط شد و نتوانستند که صادقانه از این ماه مبارک خارج شوند، بزرگان دینی ما تاکید زیادی بر حفظ اعمال و عاقبت به خیری داشتند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: اعمال انسان‌ها در عالم دیگر بر روی یکدیگر تاثیر می‌گذارد، ممکن است که کار بدی را انجام بدهیم و همان کار موجب از بین رفتن تمام اعمال خوب ما در عالم دیگر شود، در حالی که در دنیا اگر انسان نیمی از ماه سر کار برود و نیمی دیگر از ماه بر سر کار نرود، تنها به اندازه آن مقداری که سر کار رفته است، حقوق می‌گیرد.

رفیعی با تاکید بر احیای شب عید فطر تصریح کرد: مردم نباید در این روز عید در خانه‌هایشان بمانند، در روایتی آمده است که فرشتگان در روز عید فطر با ایستادن بر سر راه کسانی که به سمت نماز عید می‌روند، به آن‌ها می‌گویند که خداوند امروز ثواب بزرگی به انسان‌ها می‌دهد و گناهان بزرگ آن‌ها را می‌بخشد.

وی در پایان با اشاره به محتوای دعای نماز عید فطر خاطرنشان کرد: ما در این دعا خداوند را با هشت ویژگی صدا می‌زنیم، مهم ترین بخش دعای نماز عید فطر این است که از خداوند می‌خواهیم ما را ببخشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgwz9n.ak9zy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما