سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۴
کد مطلب : 50405
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد:

افزایش ۸۰۰ تخت خواب بیمارستانی در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه ۱۲۰۰ تخت خواب بیمارستانی فرسوده در استان قم وجود داشت از افزایش۸۰۰ تخت خواب زیرساخت های درمانی در سال جدید خبر داد.
افزایش ۸۰۰ تخت خواب بیمارستانی در قم
افزایش ۸۰۰ تخت خواب بیمارستانی در قم
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل ایرانی خواه در دومین کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان قم که ظهر سه شنبه در سالن امام رضا(ع)  فرمانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه موضوع سلامت از مهم ترین کارگروه های استان بوده و اهمیت امنیتی دارد، اظهار کرد: حفظ سلامت در جامعه برعهده همه دستگاه ها و از آن مهم تر خود آحاد جامعه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه مقرر شده است سندی در راستای سلامت برای هر استان تنظیم بشود، افزود: در این سند مولفه های موثر بر سلامت  رصد می شود، یک سری مولفه های مشترک سلامت در همه استان ها وجود دارد اما مولفه هایی هم  خاص هر استان است.

وی تصریح کرد:  با بهترین شرایط و داشتن همه امکانات دستگاه های درمانی تنها ۲۵ درصد سلامت جامعه را می توانند تامین کند و بخش اعظم سلامت جامعه مربوطه به مسائل غیر مستقیم است.

ایرانی خواه با اشاره به اینکه در راستای ارتقای سلامت مردم در قالب طرح تحول اقدامات بسیار خوبی انجام شد، بیان کرد: در استان قم نیز تحول بی نظیری در زیرساخت های درمانی به وجود آمد و از آنجایی که عقب ماندگی قم در این حوزه زیاد بود جهش خوبی در این رابطه در قم  مشاهده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه شهر قم جزو جهان شهرهای کشور محسوب می‌شود، بیان کرد:ساختار درمانی استان تا چند سال گذشته متناسب با جایگاه استان نبود، ۱۲۰۰ تخت عمدتا فرسوده در حوزه دولتی داشتیم که مدرن‌ترین بیمارستان شهید بهشتی بود.

وی از ایجاد۸۰۰ تخت بیمارستانی جدید در این دولت برای استان قم خبر داد و افزود:  حدود ۴۰۰ تخت در بیمارستان فرقانی  مورد بهره برداری قرار گرفت  دو بیمارستان دیگر نیز به زودی در مناطق محروم  قم و یک بیمارستان در دل بیمارستان شهید بهشتی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

ایرانی خواه با بیان اینکه بیمارستان فرقانی مجوز دریافت بیمارستان بین الملل را دریافت کرده است، گفت: این مجوز به صورت محدود در کشور صادر شده است و تنها چند بیمارستان قبل از این توانسته اند این مجوز را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از روند تهیه سند سلامت قم انتقاد کرد و گفت: استان قم در تهیه سند سلامت از استان های دیگر بسیار عقب تر است،  در استان های دیگر دستگاه ها مصوبات خود را ارائه داده اند و سند را به صورت جمع بندی شده ارائه داده اند.

وی افزود:  از مسئولان استان  درخواست داریم به این موضوع مهم که رسالت دستگاه های مختلف در آن مشخص شده است توجه بکنند و مصوبات خود را به کارگروه سلامت ارسال کنند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdko0k.yt0zz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما