چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 51407
منبع : خبرگزاری تسنیم

رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم: استفاده از قالب‌های هنری در تبلیغ دین بسیار موثر است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: می‌توان با استفاده از ظرفیت هنر تأثیرگذاری بیشتری روی مردم در آموزه‌های دینی داشت.
رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم: استفاده از قالب‌های هنری در تبلیغ دین بسیار موثر است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی‌اکبر حسینی‌نژاد در حاشیه افتتاح نمایشگاه هنری ویژه دهه کرامت با عنوان "بحر کرم"در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن تبرک فرارسیدن میلاد حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت اظهار داشت: در این نمایشگاه آثاری از آموزه‌های عمیق معرفتی از معارف اهل‌بیت(ع) به نمایش گذاشته‌ شده و می‌توان با استفاده از ظرفیت هنر تأثیرگذاری بیشتری روی مردم در آموزه‌های دینی داشت.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بابیان اینکه هنر فرهنگ دینی را به زبان جدیدی ارائه می‌کند، افزود: امیدواریم به همت هنرمندان دینی بتوانیم فعالیت‌های مذهبی را در قالب هنر در جامعه توسعه دهیم و قطعاً استفاده از قالب‌های هنری شیوه مطلوبی برای انتشار دین است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در این نمایشگاه آثار هنری هنرمندان قمی و عکاسان از حرم کریمه اهل‌بیت(س) که در کتاب مصور "خواهر خورشید" آمده است به نمایش گذاشته‌شده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین صفر فلاحی با تأکید بر اینکه در این نمایشگاه آثار کمپین تبلیغاتی"شادباشیم" نیز به نمایش گذاشته‌ شده، خاطرنشان کرد: حرم مطهر حضرت معصومه(س) نگاه ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت هنرمندان دینی و کسانی که اهتمام در نمایش دین در آثار هنری داشته، دارد.

وی ابراز کرد: دستاوردهای هنرمندان در عرصه‌های ارزشی بسیار موردتوجه است و نیاز بوده که این آثار برای همگان نمایش داده شود تا آن‌ها نیز با زوایای اسلام در قالب‌های مختلف هنری آشنا شوند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)  با اشاره به برگزاری نمایشگاه "بحر کرم" از امروز تا بیستم مردادماه تصریح کرد: در این نمایشگاه آثار هنری در فضای معنوی و مطلوبی به‌ویژه در نمایش سبک زندگی اسلامی به تصویر کشیده شده است که امیدواریم خانواده‌ها با بازدید خود از فضای این نمایشگاه بتوانند استفاده کنند.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcgut9n.ak9qz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما